Metody zabawowe w edukacji wczesnoszkolnej [PW-5F-MZW]
Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metody zabawowe w edukacji wczesnoszkolnej [PW-5F-MZW] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/2022 [2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Witkowska-Tomaszewska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA • Kiezik-Kordzińska E., Jeden Za Wszystkich Wszyscy Za Jednego. Jak zintegrować klasę, WSIP, Warszawa 2008 • Koak A. Proces grupowy : poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Wyd Helion, Gliwice 2014 • Weston D. Ch., Weston M. S., Co dzień mądrzejsze – 365 gier I zabaw kształtujących wrażliwość I inteligencję emocjonalną dziecka, Prószyński i S-ka, Warszawa 2002 • Fleming I., Po prostu zaczynamy – praktyczne porady z pedagogiki zabawy, Wyd. JEDNOŚĆ", Kielce 1999 *Klaus W. Y., Umiejętność współpracy w grupach - zabawy i improwizacje, JEDNOŚĆ", Kielce 1999 *Pancewicz A. (red), Psychologiczne gry i ćwiczenia grupowe, Wyd IBE, Warszawa 1991 • Stroms G., 100 nowych gier muzycznych, Wydawnictwo KLANZA 1999 • Jachimska M. (red), Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych, wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 1994, cz. I • Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych , wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 2000, cz.II • Faber A., Mazlish E., Jak mówić żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać aby dzieci do nas mówiły, Media Rodzina of Poznań INc, Poznań 1993 • Grela J., Szewczak R., Bloch M. Coaching grupowy : praktyczny podręcznik dla liderów, trenerów, doradców i nauczycieli / • Dmitruk P.,Trening relaksacyjny : kurs dla zapracowanych, Wyd Piotr Dmitruk, e-book LITERATURA DODATKOWA • Faber A., Mazlish E., Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, by samemu żyć z godnością, Media Rodzina of Poznań INc, Poznań 1993 • Nęcka E., Trening twórczości, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Warszawa 1992 Wiertsem H, 100 gier ruchowych Wydawnictwo KLANZA 1999 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
• Zajęcia organizacyjne. (2h) • Świat emocji (4h) Jak pomóc dzieciom, aby potrafiły wyrażać własne uczucia. Zabawy wzmacniające postawy prospołeczne u dzieci. • Proces integracji grupy. (2h) Cztery etapy budowania zespołu. Zabawy „Poznajemy się” Zabawy „Uczymy się akceptować że różnimy się od siebie” Zabawy „Uczymy się mieć różne zdanie” Zabawy „Nasze silne strony” • Chusta KLANZA (2h) Zabawy integrujące. Zabawy rozwijające współpracę. Zabawy rozwijające poczucie zaufania w grupie • Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (4h) Rozwijanie inicjatywy i aktywności w zabawie. Rozwijanie poprzez ruch świadomości własnego ciała, przestrzeni oraz działania w niej. Relacje „Z”, „Przeciw” „Razem” • Treningi relaksacyjne (2h) Radzenie sobie ze stresem. Treningi relaksacyjne Jakobsona i Schulzca, Zabawy z treningu uważności • Bajka psychoedukacja. (4h)Trzy rodzaje bajek terapeutycznych. Bajka psychoedukacyajna jako narzędzie radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi • Integracja Sensoryczna. (4h)Zabawy wspomagające pracę układu prioceptywnego, słuchowego, wzrokowego • Terapia ręki (2h) Zabawy rozwijające małą motorykę, • Drama (2h) Czym jest drama. Czym drama różni się od teatru. Zabawy dramowe • Pedagogika zabawy (2h) Gry i zabawy wzmacniające poczucie empatii u dzieci. s. Gry i zabawy rozwijające kreatywność. Gry i zabawy rozwijające zdolności poznawcze: pamięć, spostrzeganie. Zabawy rozwijające zdolności manualne |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
METODY ORGANIZACJI ZAJĘĆ : Prezentacje multimedialne, filmy metodyczne, ćwiczenia i zadania praktyczne, praca samokształceniowa, warsztaty |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: • Uczestnictwo w zajęciach • Wykonywanie ćwiczeń i zadań praktycznych • Przygotowanie warsztatu w zespole dotyczącego wybranych metod zabawowych |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćw II DMPW 2 Liczba punktów ECTS 4 Nakład pracy studenta: udział w zajęciach 30h Przygotowanie ćwiczeń, szkolenia 30h Przygotowanie warsztatu 60h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.