Metody zabawowe w wychowaniu przedszkolnym [PW-5F-MZP]
Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Metody zabawowe w wychowaniu przedszkolnym [PW-5F-MZP] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Natalia Bednarska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Lektura obowiązkowa: Bogdanowicz Z., Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli. WSiP, Warszawa 2005. Dymara B., Dziecko w świecie zabawy. Zabawa i radość w literaturze, muzyce i życiu codziennym; Wyd. „Impuls”, Kraków 2009. Fronczyk A., Krajewska K., Zabawy i ćwiczenia na cały rok. Propozycja do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Wyd. „Impuls”, Kraków 2019. Gispert C., Clariana a., Nieto M., Wielki podręcznik dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych. Teoria i scenariusze zabaw; Wyd. JEDNOŚĆ; Kilce 2014. Kasperek A., Gry i zabawy w terapii zajęciowej. Aktywizujące, ruchowe, animacyjne, Tom I i II; publikacja w księgarni internetowej Ridero, 2021. Lektura uzupełniająca: Łazarczyk-Kaczmarek I., Gdy rodzice byli dziećmi. Gry i zabawy, Wyd. MAC, Warszawa 2016. Skura M., Lisicki M., 101 zabaw z klockami. Nauka matematyki przez zabawę; Wyd. HELION, Gliwice 2018. Szostak M., Dadacz A., Worek z zabawami. Propozycja do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, Wyd. HARMONIA, Gdańsk 2012. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Gry i zabawy a rozwój dziecka 2. Gry i zabawy jako strategia edukacyjna. 3. Metodyka zabawy Zabawy na dobry początek Zabawy na łonie natury W czasie deszczu/pandemii dziecko się nudzi... zabawy w domu Zabawy i gry z wykorzystaniem TIK Wycieczki w przedszkolu Zabawy na specjalne okazje (urodziny, święta) 4.Gry i dynamika grupy. 5. Gry i zabawy aktywizujące, ruchowe, animacyjne w klasie i na placu zabaw : walory edukacyjne. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: informacyjne (wyjaśnianie, narracja, opis), heurystyczne (problemowe, dyskusji, dialogu). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - praca projektowa indywidulana "Gry i zabawy naszych rodziców i dziadków " - grupowa praca projektowa (prezentacja poprawność merytoryczna, obowiązkowe powołanie się na literaturę fachową, aktywizacja grupy studenckiej, pomysłowość, różnorodność stosowanych gier i zabaw); NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: ćwiczenia - 30 h Przygotowanie się do zajęć: czytanie fachowej lektury, przegląd gier, pomocy dydaktycznych - 40 h Przygotowanie prac projektowych w zespołach - 30 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćw II DMPW 4 link do zespołu Teams https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aTNaZKP8coZ8G7x_4ReEZHFrbrsHuaK_PLWUdAr4IHnQ1%40thread.tacv2/conversations?groupId=b72f0169-ae75-4e83-85d1-f37fa3db872e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.