Metodologie badań społecznych [SC-2F-MBS]
Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodologie badań społecznych [SC-2F-MBS] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Anna Pokrzywa |
Literatura: |
Maryla Koss-Goryszewska. 2010. Wizerunek handlu ludźmi i kobiety-ofiary w prasie polskiej na przykładzie Gazety Wyborczej. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych. Wprowadzenie z: Czyżewski, Kowalski, Piotrowski (red.). 2010. Rytualny chaos. Studium dyskursu publicznego. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, s.15-47. Marek Czyżewski, Kinga Dunin i Andrzej Piotrowski (red.). 2010. Cudze problemy. O ważności tego, co nieważne. Analiza dyskursu publicznego w Polsce. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne: - M. Czyżewski, K. Dunin i A. Piotrowski, Cudze problemy czyli wstęp do sepologii, s.15-35; (19) Kubiak Anna. Zastosowanie zogniskowanego wywiadu grupowego do badań nad korupcją. G. Riemann, F. Schütze, „Trajektoria” jako podstawowa koncepcja teoretyczna w analizach cierpienia i bezładnych procesów społecznych, w: K. Kaźmierska (red.) Metoda biograficzna w socjologii. Antologia tekstów. Nomos. Kraków 2012, s. 389-415 (przedruk z „Kultura i społeczeństwo” 1992, t.39) Krzywicki Ludwik. 1933. Pamiętniki bezrobotnych. Warszawa: Instytut Gospodarstwa Społecznego. https://rcin.org.pl/dlibra/publication/18950/edition/66646/content Lutostański, Łebkowska, Protasiuk Badanie rynku. Warszawa: Wydawnictwo PWN: Prochera P., Lutostański M.J. Jak zrozumieć konsumenta; Archanowicz-Kudelska A. Rynek badawczy, organizacja pracy agencji badawczej i zarządzanie projektami badawczymi ; Kowalski J., Pawłowska B., Omiecińska Badania neuromarketingowe; Rudak I., Krzyworzeka P., Podejście etnograficzne w badaniach rynku; Kowalski J., Pawłowska B., Omiecińska Badania neuromarketingowe; Wasilewski J. Badania narracyjne; Dziubecka J., Młynarski G. Badania w procesach projektowania usług |
Zakres tematów: |
Zogniskowane wywiady grupowe Analiza dyskursu Analiza pól semantycznych Badania online Metoda biograficzna Badania marketingowe |
Metody dydaktyczne: |
Praca w zespołach, praca z książką (prezentacja lektur), dyskusje tematyczne, burza mózgów, konsultacje projektów badawczych, dyskusje z zaproszonymi ekspertami. |
Metody i kryteria oceniania: |
• Obecność / poprzez obecność rozumiemy uczestnictwo w całym trzygodzinnym wykładowo-ćwiczeniowym bloku (dopuszczalne dwie nieobecności) • Znajomość omawianych lektur • Prezentacja lektury • Aktywność podczas zajęć • Wykonanie projektu zaliczeniowego • Kolokwium końcowe |
Uwagi: |
gr ćw I DUSC-B1 Komunikacja poza zajęciami odbywa się w zespole w MS Teams https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aKIBWRyXEivwbzf7NXWJlkQiGoh8eVGoOaIqTrawgGWc1%40thread.tacv2/conversations?groupId=c0a1a497-3ea3-45bb-bc28-69fb2727bc2e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.