Metody i techniki badań społecznych - 2 [SC-3F-MIT2]
Semestr letni 2021/2022
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 4
Przedmiot: | Metody i techniki badań społecznych - 2 [SC-3F-MIT2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/2022 [2021L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Anna Pokrzywa |
Literatura: |
Bogunia-Borowska Małgorzata. 2021. Politycy na okładkach tygodników społeczno-politycznych w latach wyborów prezydenckich 2015 i 2020. Analiza tygodników „Sieci” i „Newsweek” w: Res Rhetorica 8 (3) 2021 Społeczny wizerunek służby cywilnej. Analiza dyskursu publicznego: analiza treści (2011). Warszawa: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów Herrmann Marcin, Kwiatkowski T. Piotr. 2021. Sondaże opinii publicznej i badania społeczne w: Badania rynku, wyd. PWN Lutyńska Krystyna. Komentarz metodologiczny. w: Elżbieta Tarkowska (red.) 2000. Zrozumieć biednego. O dawnej i nowej biedzie w Polsce. Warszawa: Typografika. (PDF) Earl Babbie Badania społeczne w praktyce Rozdział 9. Badania sondażowe 274 – 312 Paweł B. Sztabiński, Zbigniew Sawicki i Franciszek Sztabiński. 2005. Fieldwork jest sztuką. Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN; Rozdz.10-13 i 15. Gruszczyński Leszek A. 1999. Materiały pomocnicze. w: Kwestionariusze w socjologii. Budowa narzędzia do badań surveyowych, Wydawnictwo UŚ, ss. 127-135 Marie Jahoda, Paul Lazarsfeld, Hans Zeisel Bezrobotni z Marienthalu |
Zakres tematów: |
• Prezentacja badań studentów z wykorzystaniem techniki wywiadu indywidualnego pogłębionego. • Technika analizy treści: koncepcja badania, budowa klucza kodowego, realizacja badania i jego prezentacja • Badania sondażowe: proces badawczy w badaniach sondażowych, narzędzia badawcze: kwestionariusz ankiety i wywiad kwestionariuszowy, zasady budowy, błędy w pytaniach, projektowanie badania, jego realizacja i prezentacja wyników • Triangulacja technik badawczych • Zastosowanie technik badań społecznych w marketingu |
Metody dydaktyczne: |
Praca w zespołach, przygotowanie projektów badań, praca z książką (prezentacja lektur), dyskusje tematyczne, burza mózgów, konsultacje projektów badawczych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student/studentka zalicza ćwiczenia na podstawie zdobytych punktów. Punktowane są: dwa pisemne kolokwia pod koniec semestru letniego, projekt badawczy z użyciem techniki analizy treści oraz badania sondażowego, prezentacja lektury oraz aktywność. Student/studentka uzyskuje zaliczenie przedmiotu, jeśli zdobył/zdobyła ponad 55% punktów. |
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa II SBM 2 Komunikacja odbywa się w ramach zespołu w MS Teams https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5uaW407hYZ3y3WviU8FGfw8r6nsH7UzhzAAtgX1SCBc1%40thread.tacv2/conversations?groupId=7c8385e9-1c84-447f-b7de-61b49ae63082&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.