Seminarium dyplomowe magisterskie - 4 i złożenie pracy [PE-2F-MR4]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022
Seminarium,
grupa nr 6
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe magisterskie - 4 i złożenie pracy [PE-2F-MR4] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Ln]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Marta Krasuska-Betiuk | ||||||||||||
Literatura: |
Ciechowska, M. (2018) Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych. Cz. 1. Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum. Jemielniak D., red. (2012) Badania jakościowe. T. 2, Metody i narzędzia. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN (dostępna on line w IBUK LIBRA w bibliotece APS) Juszczyk, S. (2005). Badania ilościowe w naukach społecznych : szkice metodologiczne (dostępna on line w IBUK LIBRA w bibliotece APS) Kędzierska H., (2010), Jakościowe inspiracje w badaniach edukacyjnych, Wyd. Naukowe UW-M Olsztyn, s.132 Kubinowski, D., (2010), Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia - Metodyka - Ewaluacja. Lublin Wydaw. Uniw. Marii Curie-Skłodowskiej,. Metody badań jakościowych. T. 1 i T. 2 red. Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln Alasuutari, P., Denzin, N., Lincoln, Y., & Podemski, K. (2009); Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. wskazane rozdziały Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, PWN Artykuły z czasopism pedagogicznych rekomendowane przez promotora na kolejne spotkania |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Uszczegółowienie elementów struktury pracy dyplomowej, doprecyzowanie tematów prac i zakresu prowadzonych badań, etyka badań. 2. Ramy konceptualne dla tematów prac - perspektywa teoretyczna, definiowanie pojęć, kategorie analityczne. 3. Ramy metodologiczne badań: określenie pola badawczego, założenia badawcze, operacjonalizacja pojęć, dobór metod, przebieg procesu badawczego, metody gromadzenia danych i ich wykorzystanie. 4. Pisanie raportu z badań, interpretowanie wyników badań własnych, wnioskowanie. 5. Sprawdzenie technicznego wymiaru pracy magisterskiej, warstwa językowa, pisanie wstępu, zakończenia i streszczenia, przypomnienie wymogów regulaminowych i zasad wprowadzania pracy do systemu APD. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Konwersacja, dyskusja, sondaż, praca na tekstach prac badawczych, prezentacja przygotowanym przez dyplomantów |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywne uczestnictwo i zaangażowanie, udział w dyskusjach wokół zagadnień z literatury zalecanej na kolejne spotkania Zal 3 semestru na podstawie fragmentu stanowiącego 50 % całości pracy Zal 4 semestru na podstawie pozytywnego wyniku kontroli antyplagiatowej pracy wprowadzonej do systemu |
||||||||||||
Uwagi: |
grupa seminaryjna II ZU/PE - dr M. Krasuska-Betiuk |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.