Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Oligofrenologopedia [PC-5S-OLL] Semestr letni 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Oligofrenologopedia [PC-5S-OLL]
Zajęcia: Semestr letni 2021/2022 [2021L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:40 - 13:15
sala 3305
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Jarzyńska-Bućko
Literatura:

Bernstein T., 1995, Terapia dziecka z upośledzeniem umysłowym, Łódź; Błeszyński J. J., Kaczorowska-Bray K. (red.), 2012, Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną, Gdańsk;

Czaplewska E., Milewski S. (red.), 2015, Diagnoza logopedyczna. Podręcznik akademicki, Sopot (r.4);

Gałkowski T., Jastrzębowska G., 1999, Logopedia. Pytania i odpowiedzi, Opole (r. 6.6., 8.8.);

Literatura uzupełniająca:

Dykcik W. (red.), 1997, Pedagogika specjalna, Poznań;

Kielin J., Klimek-Markowicz K., 2013, Krok po kroku. Nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną, Sopot; Kwiatkowska M., 1997, Dzieci głęboko niezrozumiane, Warszawa;

Michalik M., Między językiem, myśleniem a rzeczywistością – budowanie kompetencji gramatyczno-leksykalnej dziecka podejrzewanego o upośledzenie intelektualne. Studium przypadku, [w:] Michalik M., Siudak A. (red.), 2010, Zagadnienia mowy i myślenia. Wyd. UP, Kraków.

Pańczyk J. (red.), 1989, Z zagadnień oligofrenopedagogiki, Warszawa; Rakowska A., Oligofazja. Ogólne tendencje w edukacji, [w:] Grabias S. (red.), 2001, Zaburzenia mowy, Lublin.

Zakres tematów:

Zaburzenia językowe i niejęzykowe u osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Zaburzenia mowy u osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Diagnoza logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Metody terapii logopedycznej stosowane w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Projektowanie programu terapii logopedycznej.

Uwarunkowania instytucjonalne i pozainstytucjonalne wspierania osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia: wykład 15g., ćwiczenia 5g., laboratoria 10 g.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3

Uwagi:

grupa wykładowa dla III DMPC-LOG

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)