Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat wychowawczy pedagoga [PC-5F-WWP] Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztat wychowawczy pedagoga [PC-5F-WWP]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:40 - 13:15
sala 1069
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Patrycja Jurkiewicz
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Chatizof. J. Depresja i samobójstwa dzieci i młodzieży. Wyd. Difin Warszawa 2018

Chojak M., Nauczycielska diagnoza w przedszkolu i w szkole, Wyd. Difin Warszawa 2020

Gajdzica Z., Rottemund J., Klinik A., (red). Uczeń niepełnosprawny i jego nauczyciel w przestrzeni szkoły. Problemy edukacji rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych tom 5, Impuls, Kraków 2008

Gajdzica Z., Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych Impuls, Kraków 2011

Gajewska G., Szczęsna A., Doliński A., Teoretyczno- metodyczne aspekty wychowania, Zielona Góra 2003

Greene R.W., Trudne emocje u dzieci, Wyd. Edgard Warszawa 2014

Kalinowska- Witek B., Lewandowska- Kidoń T., Rola pedagoga szkolnego w szkolnym systemie pomocy psychologiczno- pedagogicznej, UMCS, Lublin 2016

Kołakowski A., Siwek K., Ambroziak K., Depresja nastolatków. Jak ją rozpoznać, zrozumieć i pokonać, Wyd. GWP Gdańsk 2021

Paszkiewicz A., Trudne sytuacje w klasie szkolnej. Identyfikacja i propozycje rozwiązań. Wyd. Difin 2019

Piekarska A. (red). Poradnik pedagoga szkolnego. Szkoła podstawowa, Wyd. Raabe 2011

Rapee R. M. i in., Lęk u dzieci. Poradnik z ćwiczeniami, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2017

Turno M., One są wśród nas. Dziecko z depresją w szkole i przedszkolu. Informacje dla pedagogów i opiekunów, ORE, Warszawa 2010 (publikacja dostępna bezpłatnie online)

Zubrzycka E. , Tajemnice pod lupą. O czym młodzież mówi a nie powinna o czym młodzież nie mówi a powinna, Wyd. GWP Gdańsk 2018

Zubrzycka E. Za zasłona złości E- book, Wyd. GWP Gdańsk 2018

Rozporządzenie MEN z dnia 3 sierpnia 2018r. Dz. U. 2018 poz. 1601

Rozporządzenie MEN z dnia 2 lipca 2019r. Dz. U. 2019 poz. 1322

Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. Dz. U. 2020 poz. 1280

Obwieszczenie MEN z dnia 9 lipca 2020r. Dz. U. poz. 1280

Rozporzadzenie MEN z dnia 1 sierpnia 2017r. Dz. U. 2020 poz. 1289

Obwieszczenie MEN z dnia 1 lipca 2021r. Dz. U. 2020 poz. 1289

Literatura uzupełniająca:

Białek K., Goetz M., Katarzyna A., Koniuszewska M., Lutze J. Pedagog w klasie- scenariusze zajęć na różne okazje. Wyd. Wiedza i Praktyka 2020

Faber A., Mazlish E., Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały, Media Rodzina, Poznań 2016

Faber A., Mazlish E., Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać żeby, dzieci do nas mówiły, Media Rodzina, Poznań 2016

Gajewska G., Doliński A., Teoretyczno- metodyczne aspekty warsztatu pedagoga. Scenariusze zajęć wychowawczych, T. 1, Zielona Góra 2007

Kendall P. C. Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, Wyd. GWP, Gdańsk 2004

Kijak R., Podgórska- Jachnik D., Stec K. Niepełnosprawność. Wyzwania. Praca socjalna. Wydawnictwo Difin, Warszawa 2020

Zakres tematów:

1. Specyfika pracy, prawa, obowiązki, zadania pedagoga w placówkach oświatowych;

2. Kształtowanie pozytywnych relacji z dziećmi i młodzieżą oraz ich rodzicami;

2. Współpraca pedagoga z: dyrekcją, innymi członkami grona pedagogicznego, pracownikami administracyjnymi;

4. Pedagog w obliczu specyficznych uwarunkowań funkcjonowania dzieci i młodzieży (uczeń z depresją, niepełnosprawnością intelektualną, chorobą przewlekłą lub niedostosowaniem społecznym);

5. Rozwiązywanie sytuacji trudnych w przedszkolu, szkole, internacie, ośrodku szkolno- wychowawczym, poradni psychologiczno- pedagogicznej;

6. Wskazanie najczęstszych błędów pedagogów i sposobów ich naprawy.

Metody dydaktyczne:

Metody: podające, problemowe, eksponujące, praktyczne

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność bez usprawiedliwienia)

Ocena prac zespołowych wykonywanych podczas zajęć

Ocena z kolokwium

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla III DMPC-TPE

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe (ćwiczenia) 15 godzin

Przygotowanie do zajęć, lektury 8 godzin

Przygotowanie do zaliczenia na ocenę 10 godzin

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)