Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konstruowanie programów wychowawczych i profilaktycznych [PC-5F-KPW] Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Konstruowanie programów wychowawczych i profilaktycznych [PC-5F-KPW]
Zajęcia: Semestr letni 2021/2022 [2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 9:50 - 11:25
sala 2225
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Katarzyna Nawrocka
Literatura:

Gaś Z., Psychoprofilaktyka. Procedury konstruowania programów wczesnej interwencji. UMCS, Lublin 2000

Ostaszewski K. (2003). Skuteczność profilaktyki używania substancji psychoaktywnych. Podstawy opracowywania oraz ewaluacja programów dla dzieci i młodzieży. Warszawa: Wydawnictwo. Naukowe SCHOLAR

Ostaszewski K., Standardy profilaktyki, Krajowe Biuro do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii, Warszawa 2016

Szpringer M. Profilaktyka społeczna. Rodzina, szkoła, środowisko lokalne. Kielce, 2004

Szymańska J. (2000). Programy profilaktyczne: podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN.

Szymańska J. Programy profilaktyczne. Podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki, Warszawa, 2002

Zakres tematów:

1. Pojęcie i cele profilaktyki społecznej

2. Program wychowawczo - profilaktyczny szkoły - założenia, konstrukcja.

3. Diagnoza potrzeb, oczekiwań i zasobów podmiotów życia szkolnego.

4. Rola nauczyciela w procesie diagnozowania - diagnoza nauczycielska w kontekście działań profilaktycznych.

5. Analiza wybranych programów profilaktyczno-wychowawczych w szkołach

- programy promujące i chroniące zdrowie uczniów

- programy promujące bezpieczeństwo uczniów

6. Cele, treści i działania w programach wychowawczych i profilaktycznych.

7. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące w powstawaniu zachowań ryzykownych

8. Budowa programu profilaktycznego

9. Dostosowanie programów do konkretnego środowiska szkolnego

10. Konstruowanie programów profilaktycznych i wychowawczych nastawionych na konkretny problem

11. Ewaluacja programów profilaktycznych i wychowawczych

12. System rekomendacji programów profilaktycznych

Metody dydaktyczne:

Obecność i aktywność podczas zajęć

przygotowanie i zaprezentowanie programu wychowawczego lub profilaktycznego

Metody i kryteria oceniania:

Obecność i aktywność podczas zajęć

przygotowanie i zaprezentowanie programu wychowawczego lub profilaktycznego

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla III DMPC-TPE

Nakład pracy:

ćwiczenia 30 godzin

przygotowanie do zajęć 15

opracowanie projektu 20 godzin

ECTS- 2 punkty

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aQODEvS_NpAKmHyOzG474exeSYzFOsVH34dYiZJZs6ZY1%40thread.tacv2/conversations?groupId=e51b0cb1-a131-4fec-b9f9-8f9343b63665&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)