Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zachowania trudne dzieci i młodzieży [PC-5F-ZTD] Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 7

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Zachowania trudne dzieci i młodzieży [PC-5F-ZTD]
Zajęcia: Semestr letni 2021/2022 [2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 7 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 13:30 - 15:05
sala 1209/1210
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Hubert Iwanicki
Literatura:

Pospiszyl I., K., Żabczyńska E. (1985). Psychologia dziecka niedostosowanego społecznie. Warszawa: PWN

Hollin, C.R., Brownie, D., Palmer, E.J. (2004). Przestępczość wśród młodzieży. Rozpoznanie zjawiska, diagnozowanie i profilaktyka. Gdańsk: GWP

Kołakowski, A., Pisula, A. (2018). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Gdańsk: GWP.

Urban, B. (2000). Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość młodzieży. Kraków, UJ.

Urban, B., (2005) Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach rówieśniczych. Kraków: UJ.

Urban, B. (2012). Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze. Kraków: UJ

Kozak, S. (2007). Patologie wśród dzieci i młodzieży. Warszawa, Difin.

Zakres tematów:

Pojęcie zachowań problemowych i zachowań ryzykownych

Wybrane teorie zachowań problemowych

Uwarunkowania podejmowania zachowań ryzykownych i problemowych

Bunt okresu dojrzewania i jego funkcje

Nieprzystosowanie społeczne: źródła, specyfika, objawy, konsekwencje

Przemoc w szkole

Przemoc międzyrówieśnicza, sprawcy i ofiary przemocy, przemoc symboliczna prze

Cyberprzemoc: formy, uwarunkowania, konsekwencje

Uzależnienia fizyczne i behawioralne: uzależnienie od alkoholu, narkotyków, dopalaczy, komputera, telefonu, Internetu

Trudności wychowawcze i adaptacyjne wynikające ze zmiany środowiska życia

Profilaktyka. Czynniki chroniące oraz czynniki ryzyka związane z zachowaniami ryzykownymi

Metody dydaktyczne:

prezentacje, dyskusja, przygotowanie i realizowanie zadań związanych z omawianą problematyką, analiza wybranych tekstów źródłowych poruszających obszary przedmiotowe zajęć

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie prezentacji na wybrany temat

Aktywność podczas zajęć

Egzamin testowy

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla II DMPC 7

link do zespołu:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3amJoI8JgXqsA29dDqA5LaiIhFBbALRmdutA2r_zdjUHE1%40thread.tacv2/conversations?groupId=06bad08d-0249-47e8-a30c-467d1dfdb3f9&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)