Zachowania trudne dzieci i młodzieży [PC-5F-ZTD]
Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 7
Przedmiot: | Zachowania trudne dzieci i młodzieży [PC-5F-ZTD] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/2022 [2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Hubert Iwanicki | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Pospiszyl I., K., Żabczyńska E. (1985). Psychologia dziecka niedostosowanego społecznie. Warszawa: PWN Hollin, C.R., Brownie, D., Palmer, E.J. (2004). Przestępczość wśród młodzieży. Rozpoznanie zjawiska, diagnozowanie i profilaktyka. Gdańsk: GWP Kołakowski, A., Pisula, A. (2018). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Gdańsk: GWP. Urban, B. (2000). Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość młodzieży. Kraków, UJ. Urban, B., (2005) Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach rówieśniczych. Kraków: UJ. Urban, B. (2012). Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze. Kraków: UJ Kozak, S. (2007). Patologie wśród dzieci i młodzieży. Warszawa, Difin. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Pojęcie zachowań problemowych i zachowań ryzykownych Wybrane teorie zachowań problemowych Uwarunkowania podejmowania zachowań ryzykownych i problemowych Bunt okresu dojrzewania i jego funkcje Nieprzystosowanie społeczne: źródła, specyfika, objawy, konsekwencje Przemoc w szkole Przemoc międzyrówieśnicza, sprawcy i ofiary przemocy, przemoc symboliczna prze Cyberprzemoc: formy, uwarunkowania, konsekwencje Uzależnienia fizyczne i behawioralne: uzależnienie od alkoholu, narkotyków, dopalaczy, komputera, telefonu, Internetu Trudności wychowawcze i adaptacyjne wynikające ze zmiany środowiska życia Profilaktyka. Czynniki chroniące oraz czynniki ryzyka związane z zachowaniami ryzykownymi |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
prezentacje, dyskusja, przygotowanie i realizowanie zadań związanych z omawianą problematyką, analiza wybranych tekstów źródłowych poruszających obszary przedmiotowe zajęć |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie prezentacji na wybrany temat Aktywność podczas zajęć Egzamin testowy |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla II DMPC 7 link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3amJoI8JgXqsA29dDqA5LaiIhFBbALRmdutA2r_zdjUHE1%40thread.tacv2/conversations?groupId=06bad08d-0249-47e8-a30c-467d1dfdb3f9&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.