Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych [PC-5F-KIT] Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 7

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych [PC-5F-KIT]
Zajęcia: Semestr letni 2021/2022 [2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 7 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:30 - 15:05
sala 2222
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Grażyna Walczak
Literatura:

Kłodnicka,O.(2018). IPET dla dziecka z diagnozą autyzmu w edukacji przedszkolnej. Warszawa, ORE.

Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wyd. APS.

Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS.

Walczak, G.( 2011). Diagnoza funkcjonalna podstawa konstruowania indywidualnych programów wczesnego wspomagania rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością bądź z niepełnosprawnością. Warszawa: Wyd. APS

Rozporządzenie MEN z dn.28.08.2017

Uzupełniająca:

Olechowska, A. (2016). Specjalne potrzeby edukacyjne. Warszawa:PWN

Śmiechowska-Petrovskij,E.( 2017). Dzieci z trudnościami rozwojowymi w młodszym wieku szkolnym. Warszawa: Wyd. Naukowe UKSW.

Zakres tematów:

Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.

Etapy konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET )

Wyniki diagnozy funkcjonalnej a określanie celów długo i krótkoterminowych

Warunki realizacji celów / zasady, zadania, metody, środki, miejsce czas/

Ewaluacja- cele, przedmiot , sposoby

Struktura IPETu- przykłady rożnych ujęć

IPET a scenariusz zajęć

Opracowywanie scenariuszy zajęć

Dokumentacja zajęć

Współpraca ze środowiskiem, wykorzystanie codziennych sytuacji w procesie terapii

Cechy dobrego programu

Metody dydaktyczne:

Analiza literatury

Dyskusja

Prezentacje multimedialne

Projektowanie – opracowanie IPET

Metody i kryteria oceniania:

• Obecność na zajęciach

• Pozytywna ocena prac wykonanych w trakcie zajęć

• Opracowanie na podstawie danych IPETu

• Kolokwium pisemne

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla III DMPC-WWR

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji (innych samodzielnych prac): 45

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)