Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych [PC-5F-KIT]
Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 7
Przedmiot: | Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych [PC-5F-KIT] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/2022 [2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Grażyna Walczak | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Kłodnicka,O.(2018). IPET dla dziecka z diagnozą autyzmu w edukacji przedszkolnej. Warszawa, ORE. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wyd. APS. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS. Walczak, G.( 2011). Diagnoza funkcjonalna podstawa konstruowania indywidualnych programów wczesnego wspomagania rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością bądź z niepełnosprawnością. Warszawa: Wyd. APS Rozporządzenie MEN z dn.28.08.2017 Uzupełniająca: Olechowska, A. (2016). Specjalne potrzeby edukacyjne. Warszawa:PWN Śmiechowska-Petrovskij,E.( 2017). Dzieci z trudnościami rozwojowymi w młodszym wieku szkolnym. Warszawa: Wyd. Naukowe UKSW. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym. Etapy konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET ) Wyniki diagnozy funkcjonalnej a określanie celów długo i krótkoterminowych Warunki realizacji celów / zasady, zadania, metody, środki, miejsce czas/ Ewaluacja- cele, przedmiot , sposoby Struktura IPETu- przykłady rożnych ujęć IPET a scenariusz zajęć Opracowywanie scenariuszy zajęć Dokumentacja zajęć Współpraca ze środowiskiem, wykorzystanie codziennych sytuacji w procesie terapii Cechy dobrego programu |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Analiza literatury Dyskusja Prezentacje multimedialne Projektowanie – opracowanie IPET |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
• Obecność na zajęciach • Pozytywna ocena prac wykonanych w trakcie zajęć • Opracowanie na podstawie danych IPETu • Kolokwium pisemne |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla III DMPC-WWR Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji (innych samodzielnych prac): 45 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.