Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych [PC-5F-KIT] Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych [PC-5F-KIT]
Zajęcia: Semestr letni 2021/2022 [2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:40 - 13:15
sala 2222
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Grażyna Walczak
Literatura:

Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.Warszawa, Wyd. APS.

Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS.

Rozporządzenie MEN z dn.28.08.2017

Śmiechowska-Petrovskij,E.( 2017). Dzieci z trudnościami rozwojowymi w młodszym wieku szkolnym. Warszawa: Wyd. Naukowe UKSW.

Uzupełniajaca:

Olechowska, A. (2016). Specjalne potrzeby edukacyjne. Warszawa:PWN

Zakres tematów:

Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.

Etapy konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET )

Wyniki diagnozy funkcjonalnej a określanie celów długo i krótkoterminowych

Warunki realizacji celów / zasady, zadania, metody, środki, miejsce czas/

Ewaluacja- cele, przedmiot , sposoby

Struktura IPETu- przykłady rożnych ujęć

IPET a scenariusz zajęć

Opracowywanie scenariuszy zajęć

Dokumentacja zajęć

Współpraca ze środowiskiem, wykorzystanie codziennych sytuacji w procesie terapii

Cechy dobrego programu

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia

Analiza literatury

Dyskusja

Prezentacje multimedialne

Projektowanie – opracowanie IPET

Metody i kryteria oceniania:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia: pozytywnie

• Obecność na zajęciach

• Pozytywna ocena prac wykonanych w trakcie zajęć

• Opracowanie na podstawie danych IPETu

• Kolokwium pisemne

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla III DMPC-ERI

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji (innych samodzielnych prac): 45

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

LINK DO APLIKACJI TEAMS

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aozSIR1W862dFaGO6of6Gv24zbrGkXPZRIJgZOH7C3P41%40thread.tacv2/conversations?groupId=95d9347d-28fb-44bf-8eb4-15bbd3a40794&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)