Proseminarium [PC-5F-PRO]
Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Proseminarium [PC-5F-PRO] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/2022 [2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Kasper Sipowicz | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Heinz-Hermann Krüger (2007): "Metody badań w pedagogice". Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 2. Tadeusz Pilch, Teresa Bauman (2010): "Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe". Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak. 3. Teresa Bauman (2013): "Praktyka badań pedagogicznych". Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. 4. Mieczysław Łobocki (2007): "Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych". Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. 5. Mieczysław Łobocki (2006): "Metody i techniki badań pedagogicznych". Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. 6. Jerzy Brzeziński (2008): "Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice. Wydanie drugie poprawione". Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. 7. Amadeusz Krause (2010): "Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej". Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. 8. Katarzyna Ćwirynkało, Czesław Kosakowski, Agnieszka Żywanowska (red.): "Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej". Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- Koncepcje wiedzy, pojęcie nauki i status wiedzy naukowej, społeczno-kulturowe uwarunkowania badań naukowych. - Nurty filozoficzne, paradygmaty badawcze i strategie badań. - Sposoby prezentacji wyników badań, zasady przygotowania i opracowania różnych rodzajów tekstów naukowych. - Warsztat pisarski, style i gatunki, język i sposób narracji, cechy, style tekstów naukowych. - Kryteria jakości badań naukowych: reprezentatywność, trafność, rzetelność, wiarygodność, transparentność, autentyczność, triangulacja perspektyw teoretycznych, metod badawczych i źródeł danych, możliwość uogólnienia i transferu rezultatów badawczych. - Sposoby praktycznego wykorzystania badań: analiza i diagnoza sytuacji, analiza problemów społecznych i pedagogicznych, określanie potrzeb i planowanie działań interwencyjnych, ewaluacja osiągnięć. - Krytyczno-emancypacyjny i transformacyjny potencjał badań naukowych. - Podstawowe zasady przeprowadzania badań, dylematy i wybory etyczne na różnych etapach procesu badawczego. - Zaangażowanie uczestników badań, konteksty badawcze w obszarze nauk społecznych, znaczenie promocji wyników badań w przestrzeni publicznej. - Plagiat i system antyplagiatowy w pracy naukowej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- metody podające (pogadanka) - dyskusja - metody audiowizualne - metoda projektowa |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie poddana jest: - umiejętność zwięzłego i całościowego ujęcia zagadnienia w formie tekstu naukowego tj. artykułu przeglądowego (4-6 str. A4, TNR-12, int. 1,5, 10-20 prawidłowo zacytowanych pozycji piśmiennictwa) - kolokwia z określonych części materiału - dyktanda. Nakład pracy własnej studenta: - analiza zalecanej literatury przedmiotu (20 godz.) - przygotowanie artykułu naukowego (20 godz.) - przygotowanie się do kolokwiów (20 godz.) - przygotowanie się do dyktanda (20 godz.) - godziny kontaktowe (30 godz.) (Przyjęto zasadę, że 25-30 godz. pracy własnej studenta odpowiada 1 punkt ECTS). Sumaryczna liczba punktów ECTS 4. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla III DMPC-SUR link do zespołu na MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aytUDfqn87LvNq7F6krJ5Xr3EB3wrRdgokD6RwHP_2w81%40thread.tacv2/conversations?groupId=c2983f3b-2189-4085-9df7-8c57ad09b133&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 kod zespołu: kvehem8 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.