Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminarium [PC-5F-PRO] Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Proseminarium [PC-5F-PRO]
Zajęcia: Semestr letni 2021/2022 [2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 11:40 - 13:15
sala 3093/3094
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Kasper Sipowicz
Literatura:

1. Heinz-Hermann Krüger (2007): "Metody badań w pedagogice". Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

2. Tadeusz Pilch, Teresa Bauman (2010): "Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe". Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.

3. Teresa Bauman (2013): "Praktyka badań pedagogicznych". Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

4. Mieczysław Łobocki (2007): "Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych". Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

5. Mieczysław Łobocki (2006): "Metody i techniki badań pedagogicznych". Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

6. Jerzy Brzeziński (2008): "Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice. Wydanie drugie poprawione". Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.

7. Amadeusz Krause (2010): "Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej". Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

8. Katarzyna Ćwirynkało, Czesław Kosakowski, Agnieszka Żywanowska (red.): "Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej". Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Zakres tematów:

- Koncepcje wiedzy, pojęcie nauki i status wiedzy naukowej, społeczno-kulturowe uwarunkowania badań naukowych.

- Nurty filozoficzne, paradygmaty badawcze i strategie badań.

- Sposoby prezentacji wyników badań, zasady przygotowania i opracowania różnych rodzajów tekstów naukowych.

- Warsztat pisarski, style i gatunki, język i sposób narracji, cechy, style tekstów naukowych.

- Kryteria jakości badań naukowych: reprezentatywność, trafność, rzetelność, wiarygodność, transparentność, autentyczność, triangulacja perspektyw teoretycznych, metod badawczych i źródeł danych, możliwość uogólnienia i transferu rezultatów badawczych.

- Sposoby praktycznego wykorzystania badań: analiza i diagnoza sytuacji, analiza problemów społecznych i pedagogicznych, określanie potrzeb i planowanie działań interwencyjnych, ewaluacja osiągnięć.

- Krytyczno-emancypacyjny i transformacyjny potencjał badań naukowych.

- Podstawowe zasady przeprowadzania badań, dylematy i wybory etyczne na różnych etapach procesu badawczego.

- Zaangażowanie uczestników badań, konteksty badawcze w obszarze nauk społecznych, znaczenie promocji wyników badań w przestrzeni publicznej.

- Plagiat i system antyplagiatowy w pracy naukowej.

Metody dydaktyczne:

- metody podające (pogadanka)

- dyskusja

- metody audiowizualne

- metoda projektowa

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie poddana jest:

- umiejętność zwięzłego i całościowego ujęcia zagadnienia w formie tekstu naukowego tj. artykułu przeglądowego (4-6 str. A4, TNR-12, int. 1,5, 10-20 prawidłowo zacytowanych pozycji piśmiennictwa)

- kolokwia z określonych części materiału

- dyktanda.

Nakład pracy własnej studenta:

- analiza zalecanej literatury przedmiotu (20 godz.)

- przygotowanie artykułu naukowego (20 godz.)

- przygotowanie się do kolokwiów (20 godz.)

- przygotowanie się do dyktanda (20 godz.)

- godziny kontaktowe (30 godz.)

(Przyjęto zasadę, że 25-30 godz. pracy własnej studenta odpowiada 1 punkt ECTS).

Sumaryczna liczba punktów ECTS 4.

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla III DMPC-SUR

link do zespołu na MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aytUDfqn87LvNq7F6krJ5Xr3EB3wrRdgokD6RwHP_2w81%40thread.tacv2/conversations?groupId=c2983f3b-2189-4085-9df7-8c57ad09b133&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

kod zespołu: kvehem8

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)