Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminarium [PC-5F-PRO] Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Proseminarium [PC-5F-PRO]
Zajęcia: Semestr letni 2021/2022 [2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:30 - 15:05
sala 2223/2224
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Joanna Głodkowska
Literatura:

Nowak, S. (2012). Metodologia badań społecznych. Warszawa: PWN.

Creswell, PJ. W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Piekarski, J.; Urbaniak-Zając, D.; Szmidt, K. J. (2010). Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki. Kraków: Impuls.

Silverman D. (2008). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: PWN.

Zakres tematów:

Nauki społeczne w przestrzeni teoretyczno-empirycznej oraz praktycznej.

Nurty filozoficzne, paradygmaty badawcze i strategie badań.

Aspekty metodologiczne nauk społecznych.

Teksty naukowe (przeglądowe, badawcze) ‒ charakterystyka, przygotowanie.

Problematyka badawcza nauk społecznych, w szczególności pedagogiki specjalnej.

Orientacja badawcza ilościowa i jakościowa.

Projekt badawczy ‒ ugruntowanie teoretyczne, przedmiot, cel, problemy, hipotezy, metody, techniki, narzędzia pomiaru, kryteria doboru i charakterystyka próby.

Prezentacja, analiza i interpretacja wyników badań.

Metody dydaktyczne:

Pogadanka, dyskusja, przekaz audiowizualny, metoda projektów.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceny:

obecność na zajęciach

przygotowanie do zajęć

merytoryczne zaangażowanie podczas zajęć

przygotowanie i przedstawienie referatu (też w formie prezentacji)

referowanie zagadnień związanych z wybranym problemem badawczym

przygotowanie pracy proseminaryjnej

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla III DMPC-PRE

Zajęcia realiozwane w formie zdalnej.

Link:https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aw1vczY1pvBY2JZElFvmvt231Wnwyr8xajefN7F6IMWk1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=9c5efcfa-fe80-4e41-881f-1bc9aea464e8&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)