Metodologia badań pedagogicznych ilościowych PC-5F-MBI
Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Metodologia badań pedagogicznych ilościowych PC-5F-MBI | |||
Zajęcia |
Semestr zimowy 2021/2022 (2021Z)
(zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | |||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: | Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. | ||
Liczba osób w grupie: | 20 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Małgorzata Korko | |||
Literatura: |
E. Babbie- „Podstawy badań społecznych”, PWN, Warszawa 2008. M. Łobocki - „Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych”, Impuls, Kraków 2006. M. Łobocki – „Metody i techniki badań pedagogicznych”, Warszawa 2000. T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001 K. Rubacha – „Metodologia badań nad edukacją”, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. |
|||
Zakres tematów: |
- Ilościowe i jakościowe badania społeczne. - Zasady projektowania badań ilościowych w pedagogice specjalnej. - Konceptualizacja i operacjonalizacja w badaniach ilościowych: pojęcia i definicje oraz zmienne i wskaźniki. - Rodzaje i zasady doboru prób badawczych w badaniach ilościowych. - Pomiar w badaniach ilościowych: trafność i rzetelność pomiaru. - Narzędzia pomiarowe w badaniach ilościowych: indeksy i skale. - Skale ilościowe – konstruowanie; budowa kwestionariusza ankiety. - Rodzaje pytań kwestionariuszowych, błędy w formułowaniu pytań kwestionariuszowych. - Kodowanie danych ilościowych. - Analiza danych ilościowych. - Konstruowanie raportów z badań ilościowych. - Prezentacja wyników badań ilościowych. |
|||
Metody dydaktyczne: |
- rozwiązywanie zadań w grupach podczas zajęć - rozwiązywanie quizów podczas zajęć np. za pomocą aplikacji kahoot - mini-projekt grupowy na ocenę - test sprawdzający wiedzę i umiejętności praktyczne |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunek zaliczenia: uzyskanie minimalnego wyniku końcowego 51% (średnia wyników uzyskanych z prac domowych i testu końcowego) - prace domowe (forma proponowana przez prowadzącego) - test sprawdzający wiadomości i umiejętności praktyczne zdobyte podczas ćwiczeń Skala ocen: 51% – 60% – dostateczny (3) 61% – 70% – dostateczny plus (3+) 71% – 80% – dobry (4) 81% – 90% – dobry + (4+) 91% – 100% – bardzo dobry (5) |
|||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla III DMPC-LOG Link do Zespołu na MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aVfYHEKZ7oBjk0JYxdZgXn7ipH3QM27STKvrLTKg89-Q1%40thread.tacv2/conversations?groupId=f389bd4d-f0d0-4ad7-a352-2784623c7933&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.