Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji przyrodniczej [PC-5F-MPR] Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka edukacji przyrodniczej [PC-5F-MPR]
Zajęcia: Semestr letni 2021/2022 [2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 13:30 - 15:05
sala 3429/3430
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ligia Tuszyńska
Literatura:

Chauvel, D., Michel, V. (1999). Pierwsze doświadczenia naukowe przedszkolaka. Warszawa: Wyd. Cyklady.

Fiutowska, T. (2003). Smyk się bawi, smyk się śmieje... Autorski program kształcenia i wychowania sześciolatka. Warszawa: Oficyna "ADAM".

Parczewska, T. Edukacja ekologiczna w przedszkolu, UMCS Wydawnictwo UM CS, 2009

Podstawa Programowa z komentarzami, Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna.

Potyrała, K. (2001). Kreatywny nauczyciel – wskazówki i rozwiązania. Kraków: Wyd. Nauk. UP.

Potyrała, K., Walosik, A. (2011). Edukacja przyrodnicza wobec wyzwań współczesności, podręcznik akademicki. Kraków: Wyd. Kubajak.

Stawiński, W. (2006). Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Kraków: PWN.

Tuszyńska, L. (2006). Edukacja ekologiczna dla nauczycieli i studentów. Warszawa: Wyd. WSP-TWP.

Życie szkoły, czasopismo dla nauczycieli.

Zakres tematów:

Cele i metody prowadzenia zajęć przyrodniczych w terenie.

Ocenianie kształtujące jako element metodyki prowadzenia zajęć przyrodniczych.

Prowadzenie doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych w terenie i w klasie Wymagania programowe.

Ewaluacja metod kształcenia i form pracy z uczniem na wczesnoszkolnym etapie edukacyjnym. ocena kontroli pracy uczniów.

Opracowanie dziennika obserwacji ucznia pracującego w środowisku przyrodniczym. Ocena opisowa

Ewaluacja metod kształcenia i form pracy z uczniem na wczesnoszkolnym etapie edukacyjnym. Zaliczenie – realizacja projektów

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia równym frontem, ćwiczenia w grupach. metoda projektów

Metody i kryteria oceniania:

Prezentacja projektu edukacyjnego dot. przyrody i zdrowia człowieka na forum grupy

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla II DMPC 3

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)