Metodyka edukacji przyrodniczej [PC-5F-MPR]
Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Metodyka edukacji przyrodniczej [PC-5F-MPR] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/2022 [2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ligia Tuszyńska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Chauvel, D., Michel, V. (1999). Pierwsze doświadczenia naukowe przedszkolaka. Warszawa: Wyd. Cyklady. Fiutowska, T. (2003). Smyk się bawi, smyk się śmieje... Autorski program kształcenia i wychowania sześciolatka. Warszawa: Oficyna "ADAM". Parczewska, T. Edukacja ekologiczna w przedszkolu, UMCS Wydawnictwo UM CS, 2009 Podstawa Programowa z komentarzami, Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Potyrała, K. (2001). Kreatywny nauczyciel – wskazówki i rozwiązania. Kraków: Wyd. Nauk. UP. Potyrała, K., Walosik, A. (2011). Edukacja przyrodnicza wobec wyzwań współczesności, podręcznik akademicki. Kraków: Wyd. Kubajak. Stawiński, W. (2006). Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Kraków: PWN. Tuszyńska, L. (2006). Edukacja ekologiczna dla nauczycieli i studentów. Warszawa: Wyd. WSP-TWP. Życie szkoły, czasopismo dla nauczycieli. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Cele i metody prowadzenia zajęć przyrodniczych w terenie. Ocenianie kształtujące jako element metodyki prowadzenia zajęć przyrodniczych. Prowadzenie doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych w terenie i w klasie Wymagania programowe. Ewaluacja metod kształcenia i form pracy z uczniem na wczesnoszkolnym etapie edukacyjnym. ocena kontroli pracy uczniów. Opracowanie dziennika obserwacji ucznia pracującego w środowisku przyrodniczym. Ocena opisowa Ewaluacja metod kształcenia i form pracy z uczniem na wczesnoszkolnym etapie edukacyjnym. Zaliczenie – realizacja projektów |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia równym frontem, ćwiczenia w grupach. metoda projektów |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Prezentacja projektu edukacyjnego dot. przyrody i zdrowia człowieka na forum grupy |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla II DMPC 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.