Historia wychowania [PC-5F-HWI]
Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 5
Przedmiot: | Historia wychowania [PC-5F-HWI] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Alicja Zagrodzka | ||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.Myśl pedagogiczna w starożytności: Platon, Arystoteles, Kwintylian (wybrane poglądy pedagogiczne Marka Fabiusza Kwintyliana: szkoła czy dom, bić czy nie bić; współczesne nam realia dotyczące edukacji szkolnej i domowej oraz przemocy nauczycieli wobec uczniów). 2. Założenie Akademii Krakowskiej. 3. Casa Giocosa Vittorina da Feltre. Kontrreformacja, Ignacy Loyola, kolegia jezuickie i Ratio studiorum (metody wychowawcze stosowane w szkołach średnich wyznaniowych w XVI-XVIII w.). 4. Racjonalizm, realizm i naturalizm w wychowaniu: myśl pedagogiczna Jana Amosa Komeńskiego, Johna Locke’a, Jana Jakuba Rousseau. 5. Wizja szkolnictwa dla ludu w koncepcji Grzegorza Piramowicza. 6. Polska myśl pedagogiczna 1 połowy XIX wieku (Stanisław Staszic, Jędrzej Śniadecki, Klementyna Hoffmanowa i jej „hodowla aniołów). Polska myśl pedagogiczna 2 połowy XIX wieku (pozytywizm warszawski). 7. Pedagodzy Nowego Wychowania: Janusz Korczak, Maria Grzegorzewska. Wnioski z dziejów wychowania. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
czytanie i omawianie tekstów źródłowych, metody aktywizujące |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie bez oceny kryterium otrzymania zaliczenia: obecność na co najmniej 7 zajęciach kryteria uznania obecności: punktualne przyjście na zajęcia i pozostanie na nich do końca (dwa spóźnienia przekraczające kwadrans akademicki lub dwa wyjścia przed końcem zajęć uznawane są za jedną nieobecność); uwaga skupiona w miarę możliwości na przedmiocie zajęć (bez posługiwania się smartfonem lub laptopem, bez zajmowania się innymi przedmiotami i sprawami, bez spania) |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla I DMPC 5 Utworzyłam zespół w TEAMS, proszę żeby Państwo do niego dołączyli. Przyda nam się do szybkiego kontaktu i ewentualnie do prowadzenia zajęć w trybie zdalnym. Oto link: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aGzz-BdKQSqePQlVjDQkQwJayf2hlWsF5z6KqFevi0ww1%40thread.tacv2/conversations?groupId=f96787de-a505-45b5-91d9-fb40ca6022f7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.