Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej dziecka z wadą słuchu [PC-2S-MKS] Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej dziecka z wadą słuchu [PC-2S-MKS]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:40 - 13:15
sala 3528
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Dorota Porembska
Literatura:

Csanyi Y., 1994, Słuchowo werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu., WSiP, Warszawa

Hoffman B., 1979, Rewalidacja niesłyszących., PWN, Warszawa

Lowe A., 1995, Wychowanie sluchowe. Historia-metody-możliwości. PWN, Warszawa

Góralówna M., Hołyńska B., 1984, Rehabilitacja małych dzieci z wadą słuchu., PZWL, Warszawa

Kujawa E., Kurzyna M., 1994, Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, metodą 18 struktur wyrazowych, WSiP, Warszawa

Zakres tematów:

- Omówienie celów i treści przedmiotu

- Metodyka ćwiczeń:

- usprawniających

• w zakresie wykorzystania resztek słuchowych,

• w zakresie ćwiczeń artykulacyjnych,

• w zakresie ćwiczeń fonacyjnych,

• w zakresie ćwiczeń oddechowych

• wyrównawczych

- korekcyjnych - wyrównywanie zaburzeń parcjalnych

- Trening słuchowy i jego etapy - omówienie materiałów do ćwiczeń na dźwiękach mowy i otoczenia

- Kroki metodyczne i usprawnianie odczytywania mowy z ust

- Fonogesty - wspomaganie odczytywania mowy z ust

- Prezentacje i przeprowadzenie przykładowych zajęć z wykorzystaniem różnych metod wspomagających pracę z dziećmi z wadą słuchu:

• Metoda 18 struktur wyrazowych

• Metoda Dobrego Startu

• Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

• Kinezjologia Edukacyjna Paula Denisona

• Psychomotoryka

• Reedukacja trudności w czytaniu i pisaniu dzieci z wadą słuchu

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia: podająca, poglądowa, praktycznego działania

Metody i kryteria oceniania:

Sposób pomiaru efektów kształcenia - zaliczenie ustne

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla II DUPC-STP 1

Metody kształcenia: podająca, poglądowa, praktycznego działania

Godziny kontaktowe np. ćwiczenia - 15 godz.

Nakład pracy studenta:

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15 godz.

Przygotowanie się do zaliczenia - 15 godz.

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 10 godz.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)