Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej dziecka z wadą słuchu [PC-2S-MKS]
Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej dziecka z wadą słuchu [PC-2S-MKS] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dorota Porembska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Csanyi Y., 1994, Słuchowo werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu., WSiP, Warszawa Hoffman B., 1979, Rewalidacja niesłyszących., PWN, Warszawa Lowe A., 1995, Wychowanie sluchowe. Historia-metody-możliwości. PWN, Warszawa Góralówna M., Hołyńska B., 1984, Rehabilitacja małych dzieci z wadą słuchu., PZWL, Warszawa Kujawa E., Kurzyna M., 1994, Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, metodą 18 struktur wyrazowych, WSiP, Warszawa |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- Omówienie celów i treści przedmiotu - Metodyka ćwiczeń: - usprawniających • w zakresie wykorzystania resztek słuchowych, • w zakresie ćwiczeń artykulacyjnych, • w zakresie ćwiczeń fonacyjnych, • w zakresie ćwiczeń oddechowych • wyrównawczych - korekcyjnych - wyrównywanie zaburzeń parcjalnych - Trening słuchowy i jego etapy - omówienie materiałów do ćwiczeń na dźwiękach mowy i otoczenia - Kroki metodyczne i usprawnianie odczytywania mowy z ust - Fonogesty - wspomaganie odczytywania mowy z ust - Prezentacje i przeprowadzenie przykładowych zajęć z wykorzystaniem różnych metod wspomagających pracę z dziećmi z wadą słuchu: • Metoda 18 struktur wyrazowych • Metoda Dobrego Startu • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne • Kinezjologia Edukacyjna Paula Denisona • Psychomotoryka • Reedukacja trudności w czytaniu i pisaniu dzieci z wadą słuchu |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: podająca, poglądowa, praktycznego działania |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia - zaliczenie ustne |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla II DUPC-STP 1 Metody kształcenia: podająca, poglądowa, praktycznego działania Godziny kontaktowe np. ćwiczenia - 15 godz. Nakład pracy studenta: Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15 godz. Przygotowanie się do zaliczenia - 15 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 10 godz. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.