Metodyka pracy surdologopedycznej [PC-2S-MSU]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka pracy surdologopedycznej [PC-2S-MSU] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 1208 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1208 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 31 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Dorota Porembska | ||||||||||||
Literatura: |
Gałkowski T. Jastrzębowska G (red.). Logopedia , Opole 1999 Gunia G. Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy, Kraków 2010. Kurkowski Z.M. Mowa dzieci sześcioletnich z uszkodzonym narządem słuchu, Lublin 1996 Krakowiak K., Panasiuk M. Umiejętności komunikacyjne dzieci z uszkodzonym słuchem, Lublin 1992 Lowe A. Wychowanie słuchowe, PZWL Warszawa,1985. Prożych A. Radziszewska –Konoka M. Poradnik dla rodziców i specjalistów pracujących z dzieckiem z wadą słuchu, Warszawa 2007, WWW.dzwiekimarzen.pl Rodak H. Terapia dziecka z wada wymowy, PFZM, 1992. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
- Rozwój mowy dziecka z wadą słuchu. - Prezentacja schematu diagnozy surdologopedycznej. - Metody diagnozowania w logopedii. - Prezentacja przygotowanych pomocy do ćwiczeń wstępnych. - Czynniki warunkujące rozwój mowy dziecka z wadą słuchu. - Omówienie i prezentowanie rodzajów ćwiczeń słuchowych. - Wychowanie słuchowe a trening słuchowy. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody: podająca, problemowa, aktywizująca |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia - egzamin ustny Opracowanie konspektu zajęć Przygotowanie po 4 pomocy do ćwiczeń oddechowych, głosowych, usprawniających narządy artykulacyjne, słuchowych. Przygotowanie domina logopedycznego lub gry dydaktycznej. |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa II ZU/PC-STP1 Metody kształcenia: podająca,problemowa, aktywizująca Godziny kontaktowe ćwiczenia i wykłady - 15 + 15 godz Nakład pracy studenta: Przygotowanie prezentacji i prac pisemnych - 15 godz Przygotowanie po 4 pomocy do ćwiczeń oddechowych, głosowych, usprawniających narządy artykulacyjne, słuchowych - 10 godz link do zespołu https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aB2VRwMKtrpZXCfoTEeIp4soo3SRkLtXlA_6vnTKHRqs1%40thread.tacv2/conversations?groupId=2390aaea-13a9-44f1-84f7-33d58484514e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Przygotowanie domina logopedycznego 5 godz Ułożenie tekstu i dialogu do historyjki obrazkowej 5 godz Przygotowanie gry dydaktycznej 5 godz |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.