Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy surdologopedycznej [PC-2S-MSU] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka pracy surdologopedycznej [PC-2S-MSU]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 1208
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1208
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Dorota Porembska
Literatura:

Gałkowski T. Jastrzębowska G (red.). Logopedia , Opole 1999

Gunia G. Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy, Kraków 2010.

Kurkowski Z.M. Mowa dzieci sześcioletnich z uszkodzonym narządem słuchu, Lublin 1996

Krakowiak K., Panasiuk M. Umiejętności komunikacyjne dzieci z uszkodzonym słuchem, Lublin 1992

Lowe A. Wychowanie słuchowe, PZWL Warszawa,1985.

Prożych A. Radziszewska –Konoka M. Poradnik dla rodziców i specjalistów pracujących z dzieckiem z wadą słuchu, Warszawa 2007, WWW.dzwiekimarzen.pl

Rodak H. Terapia dziecka z wada wymowy, PFZM, 1992.

Zakres tematów:

- Rozwój mowy dziecka z wadą słuchu.

- Prezentacja schematu diagnozy surdologopedycznej.

- Metody diagnozowania w logopedii.

- Prezentacja przygotowanych pomocy do ćwiczeń wstępnych.

- Czynniki warunkujące rozwój mowy dziecka z wadą słuchu.

- Omówienie i prezentowanie rodzajów ćwiczeń słuchowych.

- Wychowanie słuchowe a trening słuchowy.

Metody dydaktyczne:

Metody: podająca, problemowa, aktywizująca

Metody i kryteria oceniania:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia - egzamin ustny

Opracowanie konspektu zajęć

Przygotowanie po 4 pomocy do ćwiczeń oddechowych, głosowych, usprawniających narządy artykulacyjne, słuchowych.

Przygotowanie domina logopedycznego lub gry dydaktycznej.

Uwagi:

gr. ćwiczeniowa II ZU/PC-STP1

Metody kształcenia: podająca,problemowa, aktywizująca

Godziny kontaktowe ćwiczenia i wykłady - 15 + 15 godz

Nakład pracy studenta:

Przygotowanie prezentacji i prac pisemnych - 15 godz

Przygotowanie po 4 pomocy do ćwiczeń oddechowych, głosowych, usprawniających narządy artykulacyjne, słuchowych - 10 godz

link do zespołu

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aB2VRwMKtrpZXCfoTEeIp4soo3SRkLtXlA_6vnTKHRqs1%40thread.tacv2/conversations?groupId=2390aaea-13a9-44f1-84f7-33d58484514e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Przygotowanie domina logopedycznego 5 godz

Ułożenie tekstu i dialogu do historyjki obrazkowej 5 godz

Przygotowanie gry dydaktycznej 5 godz

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)