Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z wadą słuchu [PC-2S-MES]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z wadą słuchu [PC-2S-MES] | ||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 19:00
sala 3088/3089 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 1076/1077 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres? |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 28 | ||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||
Prowadzący: | Dorota Porembska | ||||||||
Literatura: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Omówienie celów i treści przedmiotu - Metodyka ćwiczeń: - usprawniających • w zakresie wykorzystania resztek słuchowych, • w zakresie ćwiczeń artykulacyjnych, • w zakresie ćwiczeń fonacyjnych, • w zakresie ćwiczeń oddechowych • wyrównawczych - korekcyjnych - wyrównywanie zaburzeń parcjalnych - Trening słuchowy i jego etapy - omówienie materiałów do ćwiczeń na dźwiękach mowy i otoczenia - Kroki metodyczne i usprawnianie odczytywania mowy z ust - Fonogesty - wspomaganie odczytywania mowy z ust - Prezentacje i przeprowadzenie przykładowych zajęć z wykorzystaniem różnych metod wspomagających pracę z dziećmi z wadą słuchu: • Metoda 18 struktur wyrazowych • Metoda Dobrego Startu • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne • Kinezjologia Edukacyjna Paula Denisona • Psychomotoryka • Reedukacja trudności w czytaniu i pisaniu dzieci z wadą słuchu |
||||||||
Zakres tematów: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Omówienie celów i treści przedmiotu - Metodyka ćwiczeń: - usprawniających • w zakresie wykorzystania resztek słuchowych, • w zakresie ćwiczeń artykulacyjnych, • w zakresie ćwiczeń fonacyjnych, • w zakresie ćwiczeń oddechowych • wyrównawczych - korekcyjnych - wyrównywanie zaburzeń parcjalnych - Trening słuchowy i jego etapy - omówienie materiałów do ćwiczeń na dźwiękach mowy i otoczenia - Kroki metodyczne i usprawnianie odczytywania mowy z ust - Fonogesty - wspomaganie odczytywania mowy z ust - Prezentacje i przeprowadzenie przykładowych zajęć z wykorzystaniem różnych metod wspomagających pracę z dziećmi z wadą słuchu: • Metoda 18 struktur wyrazowych • Metoda Dobrego Startu • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne • Kinezjologia Edukacyjna Paula Denisona • Psychomotoryka • Reedukacja trudności w czytaniu i pisaniu dzieci z wadą słuchu |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: podająca, problemowa , aktywizująca |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Godziny kontaktowe warsztaty - 10 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15 godz. Przygotowanie się do zaliczenia - 15 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 5 godz. Inne formy - obserwacja, przygotowanie i prowadzenie zajęć wybraną metodą - 5 godz. |
||||||||
Uwagi: |
gr. warsztatowa II ZU/PC-EIW2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.