Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną [PC-2S-MTI]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną [PC-2S-MTI] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3077 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3077 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 28 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Żabińska | ||||||||||||
Literatura: |
Affolter, F. (1997). Spostrzeganie. Rzeczywistość. Język. Warszawa: WSiP Olechnowicz, H. (2012). Terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Programy i metody. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Marcinkowska, B. (2011). Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (część 1). „Szkoła Specjalna”, nr 3, s. 215 – 223. Marcinkowska, B. (2011). Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (część 2). „Szkoła Specjalna”, nr 4, s. 296 – 302. Uzupełniająca: Delacato, C. (1995). Dziwne, niepojęte, autystyczne dziecko. Warszawa: SYNAPSIS. Kielin, J. (2013). Rozwój daje radość. Gdańsk: GWP. Knill M.,Knill Ch. (1995). Programy aktywności. Świadomość ciała. Kontakt i komunikacja. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej, MEN. Kopeć, D., (2013). Rzeczywistość (nie)edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną, Poznań:UAM |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Definiowanie niepełnosprawności oraz niepełnosprawności intelektualnej (Światowa Organizacja Zdrowia, DSM-V, ICD 10) 2. Charakterystyka funkcjonowania osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną.Charakterystyka funkcjonowania osób z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną. Charakterystyka funkcjonowania osób z głęboką sprzężoną niepełnosprawnością 3. Przegląd wybranych metod wspomagających rozwój dzieci z niepełnosprawnością intelektualną – zastosowanie metod w planowaniu pracy terapeutycznej i edukacyjnej dziecka: a. Metoda Ośrodków Pracy b. Metoda Porannego kręgu c. Programy aktywności Knillów d. Metoda F. Affolter. e. Metody oddziaływania na zaburzenia sensoryczne. SI, Snoezellen, MRR Sherborne. 4. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych - zakłócające zachowania dzieci i konstruktywne interwencje |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
pogadanka praca z tekstem dyskusja |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie na ocenę |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. warsztatowa II ZU/PC-EIW2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.