Diagnoza i terapia dziecka z trudnościami w opanowaniu umiejętności matematycznych [PE-2S-DIM]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Diagnoza i terapia dziecka z trudnościami w opanowaniu umiejętności matematycznych [PE-2S-DIM] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3232 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Ewa Lewandowska | ||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2013), Nauczycielska diagnoza edukacji matematycznej dzieci. Metody, interpretacje, wnioski, Warszawa. Gruszczyk-Kolczyńska E., Dobosz K., Zielińska E.: Jak nauczyć dzieci sztuki konstruowania gier. Metodyka, scenariusze zajęć oraz wiele ciekawych gier i zabaw, WSiP, Warszawa 1986 Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E.: Dziecięca matematyka. Książka dla rodziców i nauczycieli, WSiP, Warszawa 1997 (wraz zestawem pomocy dla dzieci) + książka do zajęć grupowych Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E.: Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się, Książka dla rodziców, terapeutów i nauczycieli przedszkola, WSiP, Warszawa 2000, (wraz z zestawem pomocy dla dzieci) Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E.: Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków. Książka dla rodziców, terapeutów i nauczycieli przedszkola, WSiP, Warszawa 2005, (wraz z zestawem pomocy dla dzieci) Gruszczyk-Kolczyńska E., Skura M.: Skarbiec matematyczny. Zestaw pomocy przydatnych w edukacji matematycznej dzieci z poradnikiem metodycznym (klasa 0 i klasy I-III), Nowa Era, Warszawa 2006 Gruszczyk-Kolczyńska E.: Program dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych Dziecięca matematyka. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci wraz z edukacją matematyczną, WSiP, Warszawa 1999 Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E.: Program wspomagania rozwoju, wychowania i edukacji starszych przedszkolaków (czterolatków ipięciolatków), Nowa Ewa, Warszawa 2007 Gruszczyk-Kolczyńska E.: Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. Przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno –wyrównawcze, WSiP, Warszawa 1997 (i wydania późniejsze) Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E.: Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci które rozpoczną naukę w szkole, Wydawnictwo Edukacja Polska, Warszawa 2009 Gruszczyk-Kolczyńska E. (red.) Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku szkolnej edukacji, Wydawnictwo Edukacja Polska, Warszawa 2009 Semadeni Z. Gruszczyk-Kolczynska E., Terliński G., Bugaj-Jaszczołt B., Czajkowska M. Matematyczna edukacja wczesnoszkolna. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP Kielce 2009 Literatura uzupełniająca: Kupisiewicz M. (2004), Edukacja ekonomiczna dzieci. Z badań nad rozumieniem wartości pieniądza i obliczeniami pieniężnymi, APS, Warszawa. Oszwa U. (2006), Zaburzenia umiejętności arytmetycznych. Problemy diagnozy i terapii. Wyd. Impuls, Kraków. Oszwa U. red. (2008), Wczesna diagnoza dziecięcych trudności w liczeniu. Wybrane zagadnienia, Wyd. Impuls, Kraków. Oszwa U. red. (2008), Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci. Doniesienia z badań, Wyd. Impuls, Kraków. |
||||||||||
Zakres tematów: |
Sposoby weryfikacji: diagnoza dziecka, sprawdzian pisemny, wyszukiwanie informacji na temat trudności w uczeniu sie matematyki - analiza i ich interpretacja; działania w małych grupach – fragmenty wybranych metodyk edukacji matematycznej we wczesnej edukacji - zadania szczegółowo opisane w instrukcjach dla studentów. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Przyczyny i przejawy trudności w rozwoju i uczeniu matematyki dzieci we wczesnej edukacji. Strategie wspomagania dzieci w zakresie rozwoju umysłowego i kształtowania umiejętności matematycznych. |
||||||||||
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa II ZU/PE-PEK2 Metody: studium przypadku, problemowe, praca w grupach Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe np. ćwiczenia - 12 i warsztaty- 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20 Przygotowanie się zaliczenia: 20 Przygotowanie do wykonywania zadań: 30 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 4 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.