Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Poradnictwo psychologiczne [20-3S-PSY] Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Poradnictwo psychologiczne [20-3S-PSY]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 17:10 - 18:45
sala 3634
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Marcin Sękowski
Strona domowa grupy: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aFBFK_KXc5JXhjZznEuhemPZkjGN3i_KLBySG3ZGLdyc1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=41743d1c-3d4a-4040-a716-6b24cf591eec&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Literatura:

Czabała, J. C. (2016). Poradnictwo psychologiczne a psychoterapia. Roczniki Psychologiczne, 19(3), 519-533. http://dx.doi.org/10.18290/rpsych.2016.19.3-4pl

Erikson, E. H. (2004). Rozwój i kryzysy zdrowej osobowości. W: E. H. Erikson, Tożsamość a cykl życia (s. 46-96). Poznań: Zysk i S-ka.

Gałęska, U. (2011). Poradnictwo rodzinne jako pomoc w rozwiązywaniu życiowych problemów rodziny. Wychowanie w Rodzinie, 4, 199-208.

Vaillant, G. E. (2012). Pozytywne zdrowie psychiczne: czy istnieje definicja międzykulturowa. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 21(4), 229-239.

Zakres tematów:

Specyfika poradnictwa psychologicznego jako metody pomocy psychologicznej.

Problematyka normatywnych kryzysów rozwojowych jako kontekst prowadzenia poradnictwa psychologicznego.

Pozytywne zdrowie psychiczne a cele poradnictwa psychologicznego.

Poradnictwo psychologiczne dla rodzin/par.

Umiejętności praktyczne w prowadzeniu poradnictwa psychologicznego.

Metody dydaktyczne:

Odgrywanie scenek poradnictwa psychologicznego.

Praca w podgrupach nad konceptualizacją przypadku.

Miniwykład.

Omawianie literatury przedmiotu.

Zajęcia odbywają się stacjonarnie, hybrydowo lub zdanie (na platwormie Teams), zależnie od sytuacji epidemiologicznej i stanu zdrowia grupy i prowadzącego.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia:

Oceność na zajęciach

Aktywność

Zaliczenie wejściówek

Uwagi:

gr ćwiczeniowa dla V DMPY-PKL 1

Link do kanału w Teams:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aC1jT93R7McU4BT2zEwf8ynqXn7Ld3mpfpDO0v-0V7CQ1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=3720be8b-e573-4305-9656-639020f4fb09&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)