Psychopatologia rozwoju [PE-2F-PRU]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Psychopatologia rozwoju [PE-2F-PRU] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3511 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3511 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Anna Hryniewicka | ||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Carson R.C., Butcher J.N., Mineka S. (2003). Psychologia zaburzeń. Gdańsk: GWP. 2. Cierpiałkowska L. (2011). Psychopatologia. Warszawa: wyd. Scholar. 3. Harwas-Napierała B., Trempała J. (2000). Psychologia rozwoju człowieka. T.2 i 3. Warszawa: PWN. 4. Kryteria diagnostyczne z DSM-5. Desk Referennce (2015). Wrocław: Edra Urban & Partner. 5. Wolańczyk T., Komender J. (2005). Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci. Warszawa: PZWL |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Charakterystyka rozwoju psychoruchowego w okresie prenatalnym ze szczególnym uwzględnieniem teratogenów (zasady i przykłady działania teratogenów, Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS), Płodowy Efekt Alkoholowy). 2. Całościowe zaburzenia rozwojowe (zaburzenia autystyczne, zespół Aspergera, zespół Retta – geneza, charakterystyka zaburzeń, rozpoznanie zaburzenia). 3. Niepełnosprawność intelektualna (etiologia, diagnoza, charakterystyka funkcjonowania o różnym stopniu niepełnosprawności intelektualnej, zespól Downa). 4. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi (przyczyny, kryteria diagnostyczne ADHD, rozwój społeczny dziecka z ADHD, pomoc dziecku z ADHD). 5. Specyficzne rozwojowe zaburzenia uczenia się (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, objawy, przyczyny, diagnoza, postępowanie terapeutyczne). 6. Depresja (przyczyny, objawy, leczenie i terapia). 7. Zaburzenia odżywiania (funkcja jedzenia i masy ciała, czynniki ryzyka, jadłowstręt psychiczny – typy, przyczyny, konsekwencje, bulimia, otyłość). 8. Zaburzenia zachowania. 9. Uzależnienia. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja i analiza studium przypadków, film, praca zespołowa nad przygotowaniem i prezentacją wybranych zagadnień. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uzyskanie poprawnej oceny ze sprawdzianu obejmującego materiał omówiony na zajęciach oraz zdobyty samodzielnie zgodnie ze wskazaniami przekazanymi podczas 1-szych zajęć organizacyjnych, aktywność na zajęciach, samodzielne przygotowanie i wygłoszenie referatu na wybrany temat, znajomość literatury przedmiotu. W przypadku usprawiedliwionej nieobecności dodatkowa praca w terminie uzgodnionym z prowadzącym. |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa II ZU/PE - ODW metody pracy: prezentacja i analiza studium przypadków, film, praca zespołowa nad przygotowaniem i prezentacją wybranych zagadnień. nakład pracy: 75 godz. - 15 ćw., przygotowanie do zajęć - 15 godz., referat 15 godz., czytanie literaturyi przygotowanie się do zaliczenia - 30 godz. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.