Psychometria [PY-5F-PSM]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Psychometria [PY-5F-PSM] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3093/3094 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3232 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Natalia Bogusz | ||||||||||||
Literatura: |
Fronczyk, K, (2009). Psychometria – podstawowe zagadnienia. Warszawa: Wydawnictwo Vizja Press. Hornowska, E. (2001). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. Zawadzki, B. (2006). Kwestionariusze osobowości. Strategie i procedura konstruowania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. Brzeziński, J. (1997). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN Brzeziński, J. (2005). Trafność i rzetelność testów psychologicznych. Wybór tekstów. Gdańsk: GWP. Ferguson, G.A., Takane, Y. (1997). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Tworzenie testu. 2. Formalne i mniej formalne własności pozycji testowych, formaty odpowiedzi. 3. Badanie rozkładu wyników. 4. Czynniki zniekształcające wyniki testowe. 5. Szacowanie rzetelności skal oraz wyznaczanie standardowych błędów pomiaru – przypomnienie. 6. Metody ocena trafności testów – porównywanie z wynikami innych narzędzi, analiza różnic międzygrupowych. 7. Ocena trafności wewnętrznej stworzonych narzędzi przez sędziów kompetentnych – praca w zespołach. 8. Trafność pomiaru testem a etyka diagnozy stawianej z jego użyciem. 9. Analiza czynnikowa jako metoda szacowania trafności pomiaru. 10. Normalizacja. 11. Adaptacja kulturowa testów i ich tłumaczenie z języków obcych. 12. Prezentacje gotowych narzędzi. Uwaga: zajęcia prowadzone w formie projektu. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie narzędzia diagnostycznego, zaprezentowanie go podczas zajęć i opisanie w raporcie. |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa III ZM/PY-2 (SPS1) |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.