Budowanie bliskich relacji [20-3S-BBR]
Semestr letni 2021/2022
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Budowanie bliskich relacji [20-3S-BBR] | ||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/2022 [2021L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Gawrych | ||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura: tekst na każde zajęcia przekazywany systematycznie przez prowadzącą Uzupełniająca, nieobowiązkowa: Fletcher, G. J. O. (2002). The new science of intimate relationships. Oxford, UK: Blackwell. Buss, D. M. (2003). Ewolucja pożądania. Jak ludzie dobierają się w pary? Gdańsk: GWP. Dwyer, D. (2005). Bliskie relacje interpersonalne. Gdańsk: GWP. Mandal, E. (2008). Miłość, władza i manipulacja w bliskich związkach. Warszawa: PWN. Wojciszke, B. (2009). Psychologia miłości. Gdańsk: GWP |
||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Rożne typy więzi emocjonalnych, związków i relacji interpersonalnych. 2. Znaczenie przywiązania w ciągu życia. Wymiary i style przywiązania. Miłość a przywiązanie. 3. Geneza bliskich związków. Teorie i strategie doboru partnerów. 4. Psychologia miłości. Rodzaje związków miłosnych. 5. Fazy rozwoju związku miłosnego. Rola intymności w miłości. 6. Uwarunkowania jakości związku małżeńskiego i partnerskiego. 7. Uwarunkowania satysfakcji i uzyskiwania dobrostanu w związkach interpersonalnych. 8.Komunikacja i konflikty w diadzie. Gry małżeńskie. 9. Cykl życia rodziny a kryzysy indywidualne i małżeńskie. 10. Budowanie właściwych relacji interpersonalnych w rodzinie. Interwencje. 11. Problemy rodziny i małżeństwa (konflikty, kryzysy, rola choroby i niepełnosprawności, rozwód jako sytuacja kryzysowa w życiu rodziny, specyficzne problemy rodziców i dzieci w rodzinach zrekonstruowanych, problemy psychologiczne samotnego rodzicielstwa, rodzina z dzieckiem o zaburzonym rozwoju). 12. Współczesne badania bliskich i intymnych relacji interpersonalnych. 13-15. Prezentacja projektów. |
||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- mini wykład poglądowy, - dyskusja, - praca w grupach, - ćwiczenia projektowe, - prezentacje, - studium przypadku |
||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega: Jakość wykonanych zadań Terminowe wykonywanie zadań Przesłanie pracy zaliczeniowej w terminie Forma zaliczenia: praca zaliczeniowa Warunki zaliczenia: obecność na zajęciach, aktywny udział w ćwiczeniach, praca zaliczeniowa Dopuszczalna liczba nieobecności na ćwiczeniach - 1 |
||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa dla V DMPY-SPS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.