Współpraca i komunikacja [20-3S-WSK]
Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Współpraca i komunikacja [20-3S-WSK] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Izabela Kaźmierczak | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Stewart, J. (2004). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. PWN. Stemplewska-Zakowicz, K. (2005). Wywiad psychologiczny t. 2. Pracownia Testów Psychologicznych PTP. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Treście programowe: Co się bardziej opłaca: kooperować czy rywalizować? Jak mówić, aby nas rozumiano i jak słuchać, aby rozumieć innych? Instrumenty konwersacyjne (parafraza, klaryfikacja, odzwierciedlenie uczuć, podsumowanie itp.) Jakie role zespołowe przyjmuję naturalnie a w jakich jest mi trudno wesprzeć zespół? Udzielania informacji zwrotnych. Ogólna forma. Co mówić? Czego nie mówić? Jak mówić? Jak stawiać granice i mówić o własnych potrzebach? Jak negocjować? Czynniki wpływające na efektywne negocjowanie |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca w małych grupach metodami warsztatowymi. Dyskusja, analiza przypadków, ćwiczenia w parach i zespołach, analiza rezultatów ćwiczeń z udziałem słuchaczy. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Praca w małych grupach metodami warsztatowymi. Dyskusja, analiza przypadków, ćwiczenia w parach i zespołach, analiza rezultatów ćwiczeń z udziałem słuchaczy. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla V DMPY-SPS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.