Psychospołeczne problemy rodziny [20-3S-PRO]
Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychospołeczne problemy rodziny [20-3S-PRO] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Arkadiusz Korycki | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Barton-Smoczyńska I. , Adaptacja kobiet po śmierci dziecka poczętego. W: Poronienie. Zrozumieć rodziców po stracie (s. 109-127). Poznań 2010 2. Bojar H., Rodzina i życie rodzinne W: Co nam zostało z tych lat … Społeczeństwo polskie u progu zmiany systemowej, Londyn: Aneks 3. Eyer D. E. Nie ma żadnych dowodów na to, że matki krzywdzą swoje dzieci, decydując się na podjęcie pracy zawodowej poza domem. W: M. Roth Walsh (red.) Kobiety, mężczyźni i płeć. Debata w toku (s. 453 – 467). Warszawa 2003 4. Kalinowska Witek B., Funkcje rodziny w świetle czasopism kobiecych i rodzinnych. W: Wychowanie rodzinne tom VII, Lublin 2013 5. Szukalski P. , Fazy życia rodziny z perspektywy polityki społecznej. W: Fazy rozwoju rodziny a polityka społeczna, Warszawa 2018 6. Szynkiewicz S, Rodzina. Elementy systemu pokrewieństwa. W: Etnografia Polski. Przemiany kultury ludowej, Wrocław, 1976 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
• Definiowanie rodziny oraz odbiór rodziny w opinii społecznej • Fazy i cykle życia rodzinnego • Funkcje i zadania dawnej i współczesnej rodziny • Przemiana roli o funkcji rodzinnych • Osoba chora i niepełnosprawna i rodzinie • Osoba starsza w rodzinie • Osoba umierająca w rodzinie • Przemoc w rodzinie • Bezrobocie i jego konsekwencje rodzinne • Bieda i jej konsekwencje rodzinne • Problemy prokreacyjne, leczenie niepłodności, adopcja • Rodzina wielodzietna • Rodzina jedno i wielopokoleniowa • Samotność i osamotnienie w rodzinie |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Konwersatorium, praca z tekstem, debata panelowa, prezentacja multimedialna; debata oksfordzka, praca w grupach |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność, aktywność na zajęciach, wykonanie zadań punktowanych (5p. ocena bdb., 4,5p. ocena db+, 4p. ocena db, 3,5p. ocena dst.+, 3p. ocena dst., 2 -0 p. powoduje niezaliczenie zajęć) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla IV DMY-WIK NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe – 30 godzin Przygotowanie do zajęć – 20 godzin Przygotowanie do zaliczenia – 25 godzin Łączna liczba godzin aktywności - 75 godzin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.