Wprowadzenie do pedeutologii [PE-3F-WDP]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wprowadzenie do pedeutologii [PE-3F-WDP] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3310/3311 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3310/3311 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 42 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Jarosław Michalski | ||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: J. Szempruch, Pedeutologia, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2013; G.King, Umiejętności terapeutyczne nauczyciela, GWP, Gdańsk 2003; J. Łukasik, I. Nowosad, M. J. Szymański (red. naukowa), Szkoła i Nauczyciel w obliczu zmian społecznych i edukacyjnych, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2021. J.Michalski, Horyzonty pedeutologii, Difin, Warszawa 2021. Literatura uzupełniająca: H. Kwiatkowska, Pedeutologia, WAiP, Warszawa 2008; D. Kowalska, Belfrzy, Wielka Litera 2019.Cindy J. Christopher, Nauczyciel-Rodzic, GWP, Gdańsk 2004. |
||||||||||
Zakres tematów: |
TREŚCI PROGRAMOWE Ujęcia interpretacyjne nauczyciela. Geneza i rozwój pedeutologii. Takt i nietakt pedagogiczny w pracy nauczyciela-wychowawcy. Rozwój zawodowy nauczyciela i jego koncepcje. Zmiany w awansie zawodowym nauczyciela. Przywództwo edukacyjne nauczycieli i dyrektorów szkół. Stres i wypalenie zawodowe nauczyciela. Nauczycielskie zespoły samokształceniowe i ich rola w doskonaleniu zawodowym. Wychowawcza rola nauczyciela. Horyzonty pedeutologii i ich charakterystyka. Myślenie pedeutologiczne w kształceniu nauczycieli. Profesjonalizm nauczyciela. Przegląd badań empirycznych obejmujących zawód nauczyciela. Nauczyciel w szkole przyszłości. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład konwersatoryjny, problemowy |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie sprawdzianu testowego, obecność na zajęciach |
||||||||||
Uwagi: |
gr. wykładowa III ZZ/PE |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.