Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia twórczości [EP-3F-PYT] Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia twórczości [EP-3F-PYT]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 9:50 - 11:25
sala 6308
Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Monika Pudło
Literatura:

Chmielewska K., Szreder, K., Żukowski T. (2014) Czytanki dla robotników sztuki. Praca zbiorowa. Wydawnictwo: Fundacja Bęc Zmiana.

Mckeown, G. (2019).Esencjalista. Mniej, ale lepiej. Wydawnictwo: MT Biznes.

Nęcka E. (2012) Psychologia twórczości. GWP.

Sacks, O. (1995) Antropolog na Marsie.

Sękowski A.E. (red.)(2004)Psychologia zdolności. Współczesne kierunki badań. Wydawnictwo naukowe PWN.

Popek, S. (2010). Psychologia twórczości plastycznej. Oficyna Wydawnicza Impuls.

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne. Czym jest dla mnie twórczość?

2. Etapy procesu twórczego .Twórczość wg teorii psychologicznych.

3. Twórczość w rozwoju dziecka.

4. Biografie wybranych twórców sztuk wizualnych- czynniki psychologiczne, historyczne, społeczne uwypuklające ich twórczość.

5. Biografie wybranych twórców sztuk wizualnych- czynniki psychologiczne, historyczne, społeczne uwypuklające ich twórczość. Cd.

6. Uzdolnienia plastyczne i twórczość u osób ze spektrum autyzmu i u sawantów.

7. Samorozwój, samoorganizacja pracy i metody zwiększające potencjał twórczy, metody zarządzania czasem.

8. Podsumowanie zajęć, omówienie realizacji zadania zaliczeniowego.

Metody dydaktyczne:

1.Krótkie prezentacje omawianych zagadnień.

2. Dyskusje na forum grupy.

3. Praca w małych grupach.

4. Ćwiczenia indywidualne, mające na celu zrozumienie tematu.

5. Samodzielne opracowanie tematów w formie prezentacji lub eseju.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność, maksymalnie 1 nieusprawiedliwiona nieobecność.

Opracowanie zadanego tematu w formie prezentacji lub w formie eseju.

Uwagi:

gr ćwiczeniowa dla II DZEP-ATM 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)