Psychologia twórczości [EP-3F-PYT]
Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia twórczości [EP-3F-PYT] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każda środa, 9:50 - 11:25
sala 6308 Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres? |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Monika Pudło | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Chmielewska K., Szreder, K., Żukowski T. (2014) Czytanki dla robotników sztuki. Praca zbiorowa. Wydawnictwo: Fundacja Bęc Zmiana. Mckeown, G. (2019).Esencjalista. Mniej, ale lepiej. Wydawnictwo: MT Biznes. Nęcka E. (2012) Psychologia twórczości. GWP. Sacks, O. (1995) Antropolog na Marsie. Sękowski A.E. (red.)(2004)Psychologia zdolności. Współczesne kierunki badań. Wydawnictwo naukowe PWN. Popek, S. (2010). Psychologia twórczości plastycznej. Oficyna Wydawnicza Impuls. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne. Czym jest dla mnie twórczość? 2. Etapy procesu twórczego .Twórczość wg teorii psychologicznych. 3. Twórczość w rozwoju dziecka. 4. Biografie wybranych twórców sztuk wizualnych- czynniki psychologiczne, historyczne, społeczne uwypuklające ich twórczość. 5. Biografie wybranych twórców sztuk wizualnych- czynniki psychologiczne, historyczne, społeczne uwypuklające ich twórczość. Cd. 6. Uzdolnienia plastyczne i twórczość u osób ze spektrum autyzmu i u sawantów. 7. Samorozwój, samoorganizacja pracy i metody zwiększające potencjał twórczy, metody zarządzania czasem. 8. Podsumowanie zajęć, omówienie realizacji zadania zaliczeniowego. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1.Krótkie prezentacje omawianych zagadnień. 2. Dyskusje na forum grupy. 3. Praca w małych grupach. 4. Ćwiczenia indywidualne, mające na celu zrozumienie tematu. 5. Samodzielne opracowanie tematów w formie prezentacji lub eseju. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność, maksymalnie 1 nieusprawiedliwiona nieobecność. Opracowanie zadanego tematu w formie prezentacji lub w formie eseju. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla II DZEP-ATM 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.