Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy 2021/2022
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 4
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Olga Apczyńska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Berne E. (2004). W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Cialdini,R. (2016). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP Hewstone, M., Macrae N., Stangor Ch., (1999). Stereotypy i uprzedzenia. Gdańsk: GWP Kuś, G. (2012). Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa: Europejski Fundusz Społeczny Leary, M. (2003). Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk. McKay M., Davis M., Fanning P. (2021). Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk: GWP Stewart J., (2021). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Warsztat integracyjny: - poznanie się, integracja - dzielenie się informacjami o sobie w bezpiecznych warunkach - sformułowanie kontraktu grupowego. Warsztat komunikacji: - komunikacja werbalna oraz niewerbalna i jej znaczenie - bariery komunikacyjne - uszy von Thuna - spójność nadawania, odbierania komunikatów, płaszczyzny wypowiedzi Warsztat komunikacji: - aktywne, empatyczne, otwarte słuchanie - korzyści na linii nadawca – odbiorca komunikatu - bariery utrudniające słuchanie Warsztat komunikacji: - cztery rodzaje ekspresji - obserwacje, myśli, uczucia, potrzeby. - budowanie pełnych komunikatów - dawanie i otrzymywanie informacji zwrotnej, przyjmowanie komplementów - moje mocne strony, zasoby Trening interpersonalny: - moja rola w grupie - identyfikacja oraz samoświadomość ról grupowych - normy grupowe Warsztat autoprezentacji: - natura autoprezentacji - oddziaływania interpersonalne - budowanie poczucia własnej wartości Warsztat rozwoju inteligencji emocjonalnej: - kształtowanie inteligencji emocjonalnej - umiejętność rozpoznawania uczuć, potrzeb i wartości wyznawanych przez innych - kształtowanie zdolności odczuwania i rozumienia relacji społecznych. Trening wrażliwości społecznej - stereotypy: świadomość mechanizmu oraz przeciwdziałanie - uprzedzenie, a dyskryminacja - różnice międzykulturowe |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- pogadanka - praca indywidualna oraz grupowa - dyskusja - burza mózgów - drama - praca ze źródłami - symulacja - doświadczenie |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach - aktywny udział w ćwiczeniach proponowanych w ramach warsztatu |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa dla I DMPY 1B |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.