Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy 2021/2022
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 16
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 16 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Filip Rola | ||||||||||||||||||
Literatura: |
erne E., W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich, Warszawa 2004. McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk 2004. Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa 2003. Taraszkiewicz M., Jak uczyć lepiej, czyli refleksyjny praktyk w działaniu, Warszawa 1998. Wills-Brandon, Jak mówić "nie" i budować dobre związki, Gdańsk 2001 Literatura uzupełniająca: Baker A. Doskonała umiejętność komunikacji, Gliwice 2004. Eales-White R. Sprawny lider, Gliwice 2003. Forsyth P. Jak motywować ludzi, Gliwice 2000. Pease A. Mowa ciała. Jak odczytywać myśli innych ludzi z ich gestów, Kielce 2003. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zapoznanie z członkami grupy oraz przedstawienie siebie- swoich zainteresowań, upodobań. 2. Dzielenie się informacjami o sobie w bezpiecznych warunkach. Sformułowanie kontraktu grupowego. 3. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Uważne i nieoceniające słuchanie. Typowe błędy komunikacyjne. Mocne i słabe strony własnych kompetencji komunikacyjnych. 4. Analiza i praca własna nad sposobami komunikowania się. Kształtowanie autorefleksji oraz uważności na siebie i innego człowieka 5. Stereotypy a uprzedzenia i dyskryminacja - w trakcie zajęć przedstawiona zostanie rola stereotypów w życiu człowieka, a także sposób w jaki stereotypy i ew. uprzedzenia wpływają na percepcję i zachowanie. Zanalizujemy sytuację bycia ofiarą oraz autorem uprzedzeń, a także konsekwencje dyskryminacji. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, burza mózgu, praca w parach, praca indywidualna nad własnym materiałem |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie będzie możliwe do uzyskania przez osoby ze 100% frekwencją na zajęciach oraz aktywnie uczestniczące w proponowanych ćwiczeniach. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr war I DZSC 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.