Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] Semestr zimowy 2021/2022
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 15

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 15 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 19:00 - 20:30
sala 3077
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 27
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Edyta Idczak-Paceś
Literatura:

• Król- Fijewsk, M. (1993). Stanowczo, łagodnie, bez lęku.

• Mądry-Kupiec, M. (2015). Przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela. W stronę edukacji spersonalizowanej. Rozdział: Style porozumiewania się F, Schulza von Thuna w kontekście wychowania.

• McKay, M., Davis, M., Fanning., P.(2021) Sztuka Porozumiewania się. GWP

• Kuś G (2012), Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, Warszawa

• Cheri H. (2008), "Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie" , Warszawa, . Świat Książki

• Okoń Z. (2004) "Porozumieć się, znaczy umieć słuchać"- Edukacja i Dialog

Zakres tematów:

1. Zajęcia wprowadzające i integrujące.

2. Sformułowanie kontraktu grupowego.

3. Komunikacja werbalna oraz niewerbalna i jej znaczenie. Bariery komunikacyjne.

4. Aktywne słuchanie, obopólne korzyści na linii nadawca – odbiorca komunikatu.

5. Kształtowanie swoich kompetencji komunikacyjnych (uważność na siebie oraz drugiego człowieka).

6. Role grupowe.

7. Kształtowanie oraz rozwijanie inteligencji emocjonalnej.

8. Asertywność- komunikaty ja, zachowania asertywne.

9.Sytuacja konfliktu- źródła konfliktu, reagowanie w sytuacjach konfliktowych.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja na forum grupy, ćwiczenia w parach, ćwiczenia w grupach.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność- maksymalnie 1 nieusprawiedliwiona nieobecność.

Uwagi:

gr war I DZSC 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-5 (2024-07-29)