Filozofia z elementami logiki AK-0F-FEL
Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Filozofia z elementami logiki AK-0F-FEL | |||||||||||||||||||
Zajęcia |
Semestr zimowy 2021/2022 (2021Z)
(zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | |||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||
Prowadzący: | Wioletta Dziarnowska | |||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Nagel. T.; Co to wszystko znaczy? Bardzo krótkie wprowadzenie do filozofii; W-wa: PWN; 2009 Scruton, R., Przewodnik po filozofii dla inteligentnych, PWN, 2016 Stanosz, B.; Wprowadzenie do logiki formalnej. Podręcznik dla humanistów; W-wa: PWN; 2004 Literatura uzupełniająca: Stanosz, B.; Ćwiczenia z logiki; W-wa: PWN; 2003 Tatarkiewicz, Wł.; Historia filozofii t.1-3; W-wa: PWN; 1990 Fragmenty wybranych dzieł źródłowych |
|||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Co to jest filozofia? Specyfika filozoficznego formułowania i rozwiązywania problemów 2. Wczesnoprzyrodniczy racjonalizm grecki i grecki racjonalizm humanistyczny– analiza tekstów filozoficznych i dyskusja wybranych zagadnień. 3. Refleksja nad wybranymi problemami średniowiecznej myśli filozoficznej – stosunek Boga do stworzenia, relacja duszy i ciała, rozumu i objawienia. 4. Analiza wybranych zagadnień filozofii nowożytnej: kartezjański system filozoficzny i kantowski krytycyzm transcendentalny 5. Dyskusja wokół wybranych zagadnień filozofii współczesnej: egzystencjalizm, personalizm, fenomenologia. 6. Podstawowe aporie współczesnej filozofii umysłu i neurofilozofii – świadomość, cudze umysły, moralność. 7. Wprowadzenie w wybrane zagadnienia logiki: ćwiczenia w zakresie elementów rachunku zdań. 8. Podsumowanie ćwiczeń. Refleksje słuchaczy na temat specyfiki wiedzy filozoficznej . |
|||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Dyskusja moderowana, praca w parach, grupach 2. Miniprelekcja 3. Prezentacja filmowa - fragmenty wykładów światowej sławy myślicieli i badaczy w odniesieniu do dyskutowanych kwestii 4. Zastosowanie metod coachingowych i pobudzania kreatywnego myślenia. 5. Zastosowanie elementów design thinking 6. Praca zdalna w aplikacji microsoft teams. Pytania i komentarze, które nie zdążą być zadane na zajęciach umieszczamy w czacie spotkania. Kontakt z prowadzącym możliwy jest w dniach dyżuru dla studentów |
|||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na każdych zajęciach weryfikacja w postaci pytań otwartych przygotowanego materiału, ocena zaangażowania słuchaczy w dyskusje i inne zadania, monitorowanie obecności na ćwiczeniach i uzyskanie wymaganej regulaminowo liczby obecności. |
|||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla I DZEP 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.