Language, Discourse and Society [00-0F-LDS]
Semestr zimowy 2021/2022
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Language, Discourse and Society [00-0F-LDS] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 13 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Odrowąż-Coates | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Obligatory: Odrowąż-Coates Anna: Socio-educational Factors and the Soft Power of Language: The Deluge of English in Poland and Portugal, 2019, ISBN 978-1498576338 Additional Odrowąż-Coates (2020). Chaos theory and the neoliberal English-based dimension of the Polish higher education reforms 2018/2019 , Education as Change, vol. 24, 1-19, DOI:10.25159/1947- 9417/5913 Odrowąż-Coates (2018). Soft power of language in social inclusion and exclusion and the unintended research outcomes, Language, Discourse, & Society, (6)2, 15-30. Odrowąż-Coates, Baranowski (2018). Critical Thinking – Tightening the Link Between Business and Education, Forum Oświatowe, 2(60),117-133. Odrowąż-Coates (2018). INTERVIEW WITH PROFESSOR NORMAN DAVIES, Society Register, vol. 2, no. 2, pp. 11-18. Odrowaz-Coates, Goswami (eds.): Symbolic violence in socio-educational contexts. A postcolonial critique. Warsaw 2017. Other materials will be chosen by students during the course, pending their interests and level of English. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Significance of teaching/learning in foreign language. Interesting facts on multilingualism. Politics of different governments for teaching EFL/ESL. Linguistic turn. Child in the world of language and culture. Social change and lanugages taught at national public funded schools. Discourse, meaning, the influence of semantics on seeing the world and social structure. Anglo Saxon and French literature at higher education level. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Interaktywne warsztaty, refleksyjnego czytania i pisania, projekt badawczy. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
In-class discussion, weekly tasks, research projects. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
konwersatorium dla II roku studiów II stopnia PE i PC gr.1 15 h 2 ECTS Nakład pracy własnej 45 h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.