Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Contemporary Environmental Education [00-0F-CEE] Semestr zimowy 2021/2022
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Contemporary Environmental Education [00-0F-CEE]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:40 - 13:15
sala 3305
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 13
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ariadna Ciążela
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Anderson, Mark. W., (2012). The New Ecological Paradigm, NEP Scale. The Berkshire Encyclopedia of Sustainability: Measurements, Indicators and Research Methods for Sustainability, s. 260-262.

Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc.

Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48.

Literatura uzupełniająca:

Heneghan L. (2018), Beasts at bedtime: revealing the environmental wisdom in children's literature, London : The University of Chicago Press.

Zakres tematów:

Tradycyjne wyobrażenia o przyrodzie a współczesna ekologia

Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista”

Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata.

Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd.

Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce

Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie

Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach

Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży

Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej

Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych.

Metody dydaktyczne:

Praca z tekstem i filmem. Dyskusja.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywny udział w zajęciach. Przygotowanie projektu warsztatów.

Uwagi:

konwersatorium dla II roku studiów II stopnia PE i PC

Nakład pracy studenta:

15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów

Punkty ECTS: 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)