Contemporary Environmental Education [00-0F-CEE]
Semestr zimowy 2021/2022
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Contemporary Environmental Education [00-0F-CEE] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 13 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ariadna Ciążela | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Anderson, Mark. W., (2012). The New Ecological Paradigm, NEP Scale. The Berkshire Encyclopedia of Sustainability: Measurements, Indicators and Research Methods for Sustainability, s. 260-262. Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc. Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48. Literatura uzupełniająca: Heneghan L. (2018), Beasts at bedtime: revealing the environmental wisdom in children's literature, London : The University of Chicago Press. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tradycyjne wyobrażenia o przyrodzie a współczesna ekologia Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista” Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata. Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd. Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca z tekstem i filmem. Dyskusja. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach. Przygotowanie projektu warsztatów. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
konwersatorium dla II roku studiów II stopnia PE i PC Nakład pracy studenta: 15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów Punkty ECTS: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.