Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe licencjackie - 1 [SC-3F-LI1] Semestr letni 2021/2022
Seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe licencjackie - 1 [SC-3F-LI1]
Zajęcia: Semestr letni 2021/2022 [2021L] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:30 - 15:05
sala 2105
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 16
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Beata Nessel-Łukasik
Literatura:

S. Czarnecki (2016). Nowa widownia. O promocji w kulturze. Warszawa: NCK

(2016). Wiedza. Warszawa: MIK (teksty Kolektywu Badawczego)

A. Konior, O. Kosińska, A. Pluszyńska (2021). Badania w sektorze kultury. Przyszłość i zmiana. Kraków: Wydawnictwo Attyka

P.T. Kwiatkowski, B. Nessel-Łukasik (2018) Badania publiczności. Warszawa: NIMOZ

S. Kvale (2012). Prowadzenie wywiadów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

(2019) Raport z projektu badawczego krakowski odbiorca kultury. Kraków MNK, Muzeum Krakowa.

D. Silverman (2009) Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

Zakres tematów:

1. Nowe / stare formy uczestnictwa w kulturze. Wprowadzenie do tematyki seminarium.

2. Metody i narzędzia.

3. Badania modne czy potrzebne?

4. Badania jako projektowanie zmian.

5. Miejskie inst. kultury. Jak działać lokalnie? DK Ochota

6. Dostępność kultury - strategia wielkich inst. Przykład MNW

7. (Nie)miejsca z historią. Casus Pałacyku Szustra.

8. Wystawa jako przestrzeń wspólna? Z wizytą w MNS.

9. Plac miejski. Miejsce spotkań - miejsce uczestnictwa.

10. Sondaż uliczny. Noc muzeów

11. Obserwacja uczestnicząca. wybrane studium.

12. Wywiad jako forma pogłębiania wiedzy.

13. Pierwsza przymiarka do własnych badań. Wybór tematów.

14. Cel badań uczestnictwa w kulturze.

15. Podsumowanie.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia będą prowadzone w sali na uczelni oraz w wybranych inst. kult.

Metodą wspomagającą jest kontakt mailowy. Studenci otrzymają dostęp do materiałów na zajęcia.

Zajęcia będą odbywały się co tydzień zgodnie z planem zajęć we wskazanych miejscach.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia będzie referat dotyczący wybranej przez studenta/studentkę tematyki i wiedzy pogłębionej w ramach spotkań, wskazanych lektur i udostępnionych materiałów.

Studentów obowiązuje także aktywny udział w dyskusji w trakcie spotkań (zgłaszanie się do zabrania głosu).

Uwagi:

Seminarium - dr B. Nessel-Łukasik

W ramach zajęć będą też wizyty studyjne w w w-skich inst.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)