Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Creativity Workshops at Home: The Role of Creative Competencies, Attitudes and Practices of Parents in the Shaping of Creativity in Pre-school Children [00-0F-CWH] Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Creativity Workshops at Home: The Role of Creative Competencies, Attitudes and Practices of Parents in the Shaping of Creativity in Pre-school Children [00-0F-CWH]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 176
Limit miejsc: 200
Prowadzący: Małgorzata Korko
Literatura: (tylko po angielsku)

Literature to read:

Fradera, A. (2017). The four ways to promote creativity in children come more naturally to some mothers than others. Research Digest. The British Psychological Society. Retrieved from: https://digest.bps.org.uk/2017/12/04/the-four-ways-to-promote-creativity-in-children-come-more-naturally-to-some-mothers-than-others/

Kwaśniewska, J. M., Gralewski, J., Witkowska, E. M., Kostrzewska, M., & Lebuda, I. (2018). Mothers’ personality traits and the climate for creativity they build with their children. Thinking Skills and Creativity, 27, 13-24.

Pang, W., Lu, Y., Long, H., Wang, Q., & Lin, L. (2020). Three-generational families: Are they beneficial to Chinese children’s creativity?. Thinking Skills and Creativity, 35, 100623.

Pugsley, L., & Acar, S. (2020). Supporting creativity or conformity? Influence of home environment and parental factors on the value of children's creativity characteristics. The Journal of Creative Behavior, 54(3), 598-609.

Zakres tematów: (tylko po angielsku)

The module will cover the following topics:

- What is creativity? Various models of creativity and how they can be applied to the home environment. Can creativity be taught? Can it be assessed? Factors affecting creative behaviour.

- Family context & creativity; parental awareness, competencies, attitudes, creative potential, practices and their relationship with preschool children’s creativity; other characteristics of a family (e.g., structure, power relations) that affect young children’s creativity;

- Aspects of the home environment (space, time, resources) that affect creativity; aspects, processes and outcomes of creative play

- Activities/ play that stimulate creativity in specific developmental domains

- Creativity in the digital age – how technology can facilitate but also challenge children's creativity

Metody dydaktyczne: (tylko po angielsku)

An interactive lecture with short activities in the form of quizzes, surveys, creative tasks, generation of explanations of study results, discussion of findings.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Assignments, methods and criteria of their assessment:

1) Active attendance. Short activities in the lecture – 10% of the overall mark

2) Reading an assigned text. The knowledge of the text will be assessed with a quiz.- 30% of the overall mark

3) Multimedia presentation – students are asked to place themselves in the shoes of an early years educator. The aim of the presentation is to raise parents’ awareness on how to support their children’s creativity. Students think of a creative activity or a form of play that can be done at home with a child (3-6 years). They prepare a group presentation in the form of a 10-15 min video recording or a 10-12 PP slides in which they describe the activity/ play and present scientific evidence on how it stimulates creativity. Creativity is encouraged. Group work (4-5 people) worth 60% of the overall mark.

Marking scale

• 51% – 60% – satisfactory (3)

• 61% – 70% – more than satisfactory (3+)

• 71% – 80% – good (4)

• 81% – 90% – more than good + (4+)

• 91% – 100% – very good (5)

Uwagi:

wykład monograficzny I ZU/PC i I ZU/PE; Creativity workshops at home: The role of creative competencies, attitudes and practices of parents in the shaping of creativity in pre-school children j.angielski

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)