Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody i techniki badań społecznych - 2 [20-2F-MI2] Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody i techniki badań społecznych - 2 [20-2F-MI2]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:50 - 11:25
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Pokrzywa
Literatura:

Społeczny wizerunek służby cywilnej. Analiza dyskursu publicznego: analiza treści (2011). Warszawa: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

Lutyńska Krystyna. Komentarz metodologiczny. w: Elżbieta Tarkowska (red.) 2000. Zrozumieć biednego. O dawnej i nowej biedzie w Polsce. Warszawa: Typografika. (PDF)

Earl Babbie Badania społeczne w praktyce Rozdział 9. Badania sondażowe 274 – 312

Paweł B. Sztabiński, Zbigniew Sawicki i Franciszek Sztabiński. 2005. Fieldwork jest sztuką. Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN; Rozdz.10-13 i 15.

Gruszczyński Leszek A. 1999. Materiały pomocnicze. w: Kwestionariusze w socjologii. Budowa narzędzia do badań surveyowych, Wydawnictwo UŚ, ss. 127-135

Marie Jahoda, Paul Lazarsfeld, Hans Zeisel Bezrobotni z Marienthalu

Zakres tematów:

• Prezentacja badań studentów z wykorzystaniem techniki wywiadu indywidualnego pogłębionego.

• Technika analizy treści: koncepcja badania, budowa klucza kodowego, realizacja badania i jego prezentacja

• Badania sondażowe: proces badawczy w badaniach sondażowych, narzędzia badawcze: kwestionariusz ankiety i wywiad kwestionariuszowy, zasady budowy, błędy w pytaniach, projektowanie badania, jego realizacja i prezentacja wyników

• Triangulacja technik badawczych

• Zastosowanie technik badań społecznych w marketingu

Metody dydaktyczne:

Zajęcia prowadzone są przy pomocy aplikacji MS Teams, tam również zamieszczane są materiały z/do zajęć a także lektury.

Praca w zespołach, praca z książką (prezentacja lektur), dyskusje tematyczne, burza mózgów, konsultacje projektów badawczych

Metody i kryteria oceniania:

Student/studentka zalicza ćwiczenia na podstawie zdobytych punktów. Punktowane są: dwa pisemne kolokwia pod koniec semestru letniego, projekt badawczy z użyciem techniki analizy treści oraz badania sondażowego, prezentacja lektury oraz minitesty podczas zajęć. Kolowkium, minitesty odbywają się na MS Teams.

Student/studentka uzyskuje zaliczenie przedmiotu, jeśli zdobył/zdobyła ponad 50% punktów.

Uwagi:

grupa dla osób powtarzających przedmiot

link do zespołu w MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3abf544818e8d341db99de8c5af4c2fff3%40thread.tacv2/conversations?groupId=cddef1a0-42c2-40c9-822a-e0c1391d5e85&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)