Metody i techniki badań społecznych - 2 [20-2F-MI2]
Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody i techniki badań społecznych - 2 [20-2F-MI2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 9:50 - 11:25
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Pokrzywa | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Społeczny wizerunek służby cywilnej. Analiza dyskursu publicznego: analiza treści (2011). Warszawa: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów Lutyńska Krystyna. Komentarz metodologiczny. w: Elżbieta Tarkowska (red.) 2000. Zrozumieć biednego. O dawnej i nowej biedzie w Polsce. Warszawa: Typografika. (PDF) Earl Babbie Badania społeczne w praktyce Rozdział 9. Badania sondażowe 274 – 312 Paweł B. Sztabiński, Zbigniew Sawicki i Franciszek Sztabiński. 2005. Fieldwork jest sztuką. Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN; Rozdz.10-13 i 15. Gruszczyński Leszek A. 1999. Materiały pomocnicze. w: Kwestionariusze w socjologii. Budowa narzędzia do badań surveyowych, Wydawnictwo UŚ, ss. 127-135 Marie Jahoda, Paul Lazarsfeld, Hans Zeisel Bezrobotni z Marienthalu |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
• Prezentacja badań studentów z wykorzystaniem techniki wywiadu indywidualnego pogłębionego. • Technika analizy treści: koncepcja badania, budowa klucza kodowego, realizacja badania i jego prezentacja • Badania sondażowe: proces badawczy w badaniach sondażowych, narzędzia badawcze: kwestionariusz ankiety i wywiad kwestionariuszowy, zasady budowy, błędy w pytaniach, projektowanie badania, jego realizacja i prezentacja wyników • Triangulacja technik badawczych • Zastosowanie technik badań społecznych w marketingu |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia prowadzone są przy pomocy aplikacji MS Teams, tam również zamieszczane są materiały z/do zajęć a także lektury. Praca w zespołach, praca z książką (prezentacja lektur), dyskusje tematyczne, burza mózgów, konsultacje projektów badawczych |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Student/studentka zalicza ćwiczenia na podstawie zdobytych punktów. Punktowane są: dwa pisemne kolokwia pod koniec semestru letniego, projekt badawczy z użyciem techniki analizy treści oraz badania sondażowego, prezentacja lektury oraz minitesty podczas zajęć. Kolowkium, minitesty odbywają się na MS Teams. Student/studentka uzyskuje zaliczenie przedmiotu, jeśli zdobył/zdobyła ponad 50% punktów. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa dla osób powtarzających przedmiot link do zespołu w MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3abf544818e8d341db99de8c5af4c2fff3%40thread.tacv2/conversations?groupId=cddef1a0-42c2-40c9-822a-e0c1391d5e85&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.