Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodologia w orientacji humanistycznej [ID-2F-MOH] Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodologia w orientacji humanistycznej [ID-2F-MOH]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Magda Lejzerowicz
Literatura:

Ciuk, S., Latusek-Jurczak, D. (2012). Etyka w badaniach jakościowych. W: D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Podejście i teorie

(tom 1), s. 23-39.

Kroll, T., Barbour, R., Harris, J. (2007). Using Focus Groups in Disability Research. Qualitative Health Research, 17(5), 690-698.

Niedbalski, J. (2016). Dylematy etyczne i problemy metodologiczne warsztatu badacza na przykładzie badań prowadzonych w środowisku

osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz niepełnosprawnością fizyczną. Studia Humanistyczne AGH, 15(4).

Silverman, D. (2008). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Struzik, J. (2014). Seksualność

Zakres tematów:

Zajęcia wprowadzające, omówienie tematów, lektur, zasad zaliczenia przedmiotu.

Wywiad. Treści szczegółowe: definicje i rodzaje wywiadów, zogniskowany wywiad grupowy (badania fokusowe), wywiad indywidualny, wywiad

biograficzny; procedura przygotowania wywiadu: metody doboru próby badawczej, lokalizacja, scenariusz badania, kodowanie danych z

wywiadu, zasady porządkowania danych. Wartość danych pochodzących z wywiadu.

Analiza danych biograficznych wg. założeń teorii ugruntowanej: gromadzenie danych, kodowanie, pobieranie próbek i

zasada nasycenia, rekonstruowanie teorii.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach – dopuszczana jest jedna nieobecność w semestrze.

Praca na zajęciach – przygotowanie do zajęć, czytanie wskazanych lektur i aktywne uczestnictwo w dyskusjach, wyrażanie

opinii, wątpliwości, zdawanie pytań, komentowanie głosów innych.

Przygotowanie i zaprezentowanie wybranych badań jakościowych (analiza krytyczna).

Uwagi:

różnice programowe

kod do zespołu na teams:

t9jlu94

link do zespołu na teams:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a49b42822f0d349279b9ea171002310ec%40thread.tacv2/conversations?groupId=d9b36b31-db23-47a2-8857-531017b96524&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)