Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodologia w orientacji humanistycznej [ID-2F-MOH] Semestr letni 2020/2021
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodologia w orientacji humanistycznej [ID-2F-MOH]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Magda Lejzerowicz
Literatura:

Ciuk, S., Latusek-Jurczak, D. (2012). Etyka w badaniach jakościowych. W: D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Podejście i teorie

(tom 1), s. 23-39.

Niedbalski, J. (2016). Dylematy etyczne i problemy metodologiczne warsztatu badacza na przykładzie badań prowadzonych w środowisku

osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz niepełnosprawnością fizyczną. Studia Humanistyczne AGH, 15(4).

Silverman, D. (2008). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

Zakres tematów:

Metody doboru próby badawczej oraz zbierania jakościowych materiałów empirycznych.

Analiza i interpretacja materiału w badaniach jakościowych (zasady porządkowania i interpretacji).

Normy i zasady etyczne w badaniach jakościowych.

Zalety i wady badań jakościowych. Możliwości prowadzenia badań komplementarnych.

Doniesienia z badań jakościowych – zapoznanie z przykładowymi badaniami realizowanymi w metodologii jakościowej.

Badania intersekcjonalne. Treści szczegółowe: teoria intersekcjonalności wobec złożoności tożsamości; przykłady i uzasadnienia zastosowanie teorii

intersekcjonalnej w wybranych badaniach społecznych

Jakie uzasadnienie ma krzyżowanie ze sobą różnych statusów: wiek, płeć, rasa, pochodzenie etniczne, klasa, status

socjoekonomiczny, wykształcenie, wyznanie religijne, orientacja seksualna, sprawność lub niepełnosprawność (fizyczna/intelektualna),

miejsce zamieszkania, przynależność do kultur/subkultur, relacje rodzinne

Metody i kryteria oceniania:

test zaliczeniowy

Uwagi:

różnice programowe

kod do zespołu na teams:

t9jlu94

link do zespołu na teams:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a49b42822f0d349279b9ea171002310ec%40thread.tacv2/conversations?groupId=d9b36b31-db23-47a2-8857-531017b96524&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)