Elementy pedagogiki specjalnej [SP-EPS]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Elementy pedagogiki specjalnej [SP-EPS] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 53 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Hubert Iwanicki |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1.Dykcik W. red. 2010 Pedagogika specjalna. Poznań. Wydawnictwo Naukowe UAM Literatura uzupełniająca: 1.Sękowska Z. 2010, Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa, WSPS 2.Kosakowski Cz. 2013, Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej. Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls. 3.Krause A. red. 2012 Szkoła dla osób z niepełnosprawnością. Gdańsk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. 4.Zawiślak A. 2009. Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej. Kraków. Wydawnictwo Impuls. |
Zakres tematów: |
1. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej. 2. Pedagogika specjalna jako nauka i jej subdyscypliny. 3. Miejsce pedagogiki specjalnej w systemie nauk o człowieku. 4. Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z pedagogiką specjalną. 5. Organizacja procesu kształcenia specjalnego i integracyjnego w Polsce. 6. Podstawowe zasady rewalidacji i resocjalizacji osób niepełnosprawnych i nieprzystosowanych społecznie w systemowym układzie ich potrzeb życiowych i wsparcia społecznego. |
Metody dydaktyczne: |
Wykład - metoda podająca, uzupełniana prezentacjami treści wykładów w Power point |
Metody i kryteria oceniania: |
W sytuacji trwania zawieszenia zajęć i realizacji ich on-line: 1. obecność studenta podczas wykładów realizowanych za pomocą aplikacji Teams 2. czynne uczestnictwo w zajęciach, dyskusja |
Uwagi: |
wykładowa dla LOG-19 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.