Język angielski I – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG1-B2]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Lektorat,
grupa nr 6
Przedmiot: | Język angielski I – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG1-B2] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Jolanta Olpińska | ||||||||||||
Literatura: |
1. Materiały podstawowe - podręcznik i elektroniczna książka ćwiczeń Roadmap B2, wyd. Pearson; 2. Materiały dodatkowe - Grammarway, wyd Express Publishing, English Grammar in Use, wyd. Cambridge, My GrammarLab, wyd. Pearson, English Vocabulary in Use, wyd. Cambridge, 3. Internet - breakingnewsenglish.com, ćwiczenia na platformie APS e-learning oraz ePanel Pearson; 4. Materiały własne nauczyciela (ćwiczenia leksykalne, gramatyczne oraz tekstowe) |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozdział 1a Słownictwo - czasowniki + przyimki: - dyskusja na temat rozmów z nieznajomymi, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie opinii, - rozumienie tekstu pisanego, wyszukiwanie określonych informacji, rozmowa na temat treści, wyrażanie i uzasadnianie opinii, stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu, - ćwiczenia leksykalne - czasowniki + przyimki. Gramatyka - różne rodzaje pytań - ogólne, szczegółowe, o podmiot, o dopełnienie, z przyimkami, pośrednie: - ćwiczenia gramatyczne - pytania, - rozumienie tekstu słuchanego i wyszukiwanie konkretnej informacji, rozpoczynanie i prowadzenie rozmowy z nieznajomym. Rozdział 1b Słownictwo - emocje: - rozmowa na temat udzielania rad i najlepszej rady, jaką otrzymaliśmy, - rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji, wyrażanie opinii na temat treści nagrania, - stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu, - ćwiczenia leksykalne - emocje. Gramatyka - czasy Past Simple i Past Continuous; konstrukcje used to, would, keep doing: - ćwiczenia gramatyczne - czasy Past Simple i Continuous, konstrukcje used to, would i keep doing, - rozumienie tekstu słuchanego - wyszukiwanie określonych informacji, - rozmowa na temat wydarzeń z przeszłości, opisywanie zwyczajów, relacjonowanie wydarzeń, wyrażanie i uzasadnianie opinii, - rozmowa na temat ważnej lekcji życiowej, wyrażanie i uzasadnianie opinii. Rozdział 1c Słownictwo - cechy charakteru: - rozmowa na temat fotografii - opis wyglądu, wyrażanie pewności, przypuszczenia, możliwości, wyrażanie i uzasadnianie opinii, - rozmowa na temat związku wyglądu z osobowością, podawanie ważnych cech charakteru, zmiany charakteru, wyrażanie i uzasadnianie opinii i preferencji, - rozumienie tekstu pisanego, wyszukiwanie określonych informacji, - uzyskiwanie i udzielanie informacji na temat cech charakteru. Słownictwo - kolokacje czasownik + rzeczownik: - ćwiczenia leksykalne - kolokacje, - rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji, - tworzenie kwestionariusza cech charakteru, uzyskiwanie i przekazywanie informacji. Rozdział 1d Słownictwo - zdrowy styl życia, zgadzanie się i niezgadzanie z rozmówcą, dopytywanie, komentowanie wypowiedzi, wyrażanie i uzasadnianie opinii: - wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat zdrowego stylu życia, - ćwiczenia leksykalne, - rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji, - stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu, - dyskusja na wybrany temat - wyrażanie i uzasadnianie opinii, zgadzanie się i niezgadzanie z rozmówcą, dopytywanie i komentowanie wypowiedzi. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości i umiejętności z Rozdziału 1. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Metoda komunikacyjna - przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka, 2. Metoda podająca - wyjaśnienie, mini wykład 3. Metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe, 4. Multimedialne techniki nauczania - ćwiczenia na platformie e-learningowej 5. Zajęcia prowadzone w trybie synchronicznym z wykorzystaniem MS Teams |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
W trakcie toku nauki student poddawany jest systematycznej ocenie osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się. Sposoby oceniania to: - testy sprawdzające stopień opanowania słownictwa, gramatyki, umiejętności słuchania i czytania w języku obcym; - ukończenie wskazanych kursów na platformie e-learning APS z wynikiem min. 60% - aktywność podczas zajęć (prace domowe) - elementem niezbędnym do uzyskania zaliczenia jest również frekwencja. |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. lektoratowa z j. angielskiego dla I ZM/PC; I ZM/PY - mgr J. Olpińska https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af32f029faec844a392e21963149df470%40thread.tacv2/conversations?groupId=14b9ee65-9dc7-448e-855f-476052b714af&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.