Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski I – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG1-B2] Semestr zimowy 2020/2021
Lektorat, grupa nr 12

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski I – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG1-B2]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 12 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:10 - 12:40
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Dorota Kożuchowska
Literatura:

Zajęcia odbywają się w oparciu o:

1. materiały podstawowe - podręcznik i elektroniczna książka ćwiczeń Roadmap B2+, wyd. Pearson;

2. materiały dodatkowe - Grammarway, wyd Express Publishing, English Grammar in Use, wyd. Cambridge, My GrammarLab, wyd. Pearson, English Vocabulary in Use, wyd. Cambridge, Psychology Vocabulary in Use, wyd. Poltext;

3. Internet - www.engvid.com, en.islcollective.com, reakingnewsenglish.com,

OneStopEnglish (Macmillan), ćwiczenia na platformie APS e-learning oraz ePanel Pearson;

4. materiały własne nauczyciela (ćwiczenia leksykalne, gramatyczne oraz tekstowe)

Zakres tematów:

Rozdział 1a

Słownictwo - czasowniki + przyimki:

- dyskusja na temat rozmów z nieznajomymi, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie opinii,

- rozumienie tekstu pisanego, wyszukiwanie określonych informacji, rozmowa na temat treści, wyrażanie i uzasadnianie opinii, stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu,

- ćwiczenia leksykalne - czasowniki + przyimki.

Gramatyka - różne rodzaje pytań - ogólne, szczegółowe, o podmiot, o dopełnienie, z przyimkami, pośrednie:

- ćwiczenia gramatyczne - pytania,

- rozumienie tekstu słuchanego i wyszukiwanie konkretnej informacji, rozpoczynanie i prowadzenie rozmowy z nieznajomym.

Rozdział 1b

Słownictwo - emocje:

- rozmowa na temat udzielania rad i najlepszej rady, jaką otrzymaliśmy,

- rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji, wyrażanie opinii na temat treści nagrania,

- stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu,

- ćwiczenia leksykalne - emocje.

Gramatyka - czasy Past Simple i Past Continuous; konstrukcje used to, would, keep doing:

- ćwiczenia gramatyczne - czasy Past Simple i Continuous, konstrukcje used to, would i keep doing,

- rozumienie tekstu słuchanego - wyszukiwanie określonych informacji,

- rozmowa na temat wydarzeń z przeszłości, opisywanie zwyczajów, relacjonowanie wydarzeń, wyrażanie i uzasadnianie opinii,

- rozmowa na temat ważnej lekcji życiowej, wyrażanie i uzasadnianie opinii.

Rozdział 1c

Słownictwo - cechy charakteru:

- rozmowa na temat fotografii - opis wyglądu, wyrażanie pewności, przypuszczenia, możliwości, wyrażanie i uzasadnianie opinii,

- rozmowa na temat związku wyglądu z osobowością, podawanie ważnych cech charakteru, zmiany charakteru, wyrażanie i uzasadnianie opinii i preferencji,

- rozumienie tekstu pisanego, wyszukiwanie określonych informacji,

- uzyskiwanie i udzielanie informacji na temat cech charakteru.

Słownictwo - kolokacje czasownik + rzeczownik:

- ćwiczenia leksykalne - kolokacje,

- rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji,

- tworzenie kwestionariusza cech charakteru, uzyskiwanie i przekazywanie informacji.

Rozdział 1d

Słownictwo - zdrowy styl życia, zgadzanie się i niezgadzanie z rozmówcą, dopytywanie, komentowanie wypowiedzi, wyrażanie i uzasadnianie opinii:

- wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat zdrowego stylu życia,

- ćwiczenia leksykalne,

- rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji,

- stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu,

- dyskusja na wybrany temat - wyrażanie i uzasadnianie opinii, zgadzanie się i niezgadzanie z rozmówcą, dopytywanie i komentowanie wypowiedzi.

Powtórzenie i utrwalenie wiadomości i umiejętności z Rozdziału 1.

Rozdział 2a

Słownictwo - wyrażenia z czasownikiem get:

- rozmowa na temat korzystania z mediów społecznościowych, wyrażanie i uzasadnianie opinii i preferencji, wyrażanie pewności, przypuszczenia, wątpliwości,

- rozumienie tekstu pisanego, wyszukiwanie określonych informacji,

- rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji,

- stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu,

- ćwiczenia leksykalne - wyrażenia z get.

Gramatyka - czasy Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous;

- rozumienie tekstu słuchanego - wyszukiwanie określonych informacji,

- ćwiczenia gramatyczne - czasy Present Perfect Simple i Continuous,

- przeprowadzanie wywiadu - uzyskiwanie i udzielanie informacji, opowiadanie o doświadczeniach i planach na przyszłość, wyrażanie i uzasadnianie opinii, wyrażanie pewności , przypuszczenia.

Rozdział 2b

Słownictwo - czyn społeczny:

- rozmowa na temat bycia nastolatkiem, wyrażanie i uzasadnianie opinii, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, opowiadanie o doświadczeniu,

- ćwiczenia leksykalne - czyn społeczny,

- rozumienie tekstu pisanego - wyszukiwanie określonych informacji, wyrażanie pewności, przypuszczenia na temat treści tekstu,

- rozumienie tekstu słuchanego - wyszukiwanie określonych informacji.

Gramatyka - strona bierna:

- ćwiczenia gramatyczne - strona bierna,

- rozumienie tekstu słuchanego - wyszukiwanie określonych informacji,

- rozmowa na temat problemów dzisiejszych szkół i sposobów ich rozwiązania,

wyrażanie i uzasadnianie opinii, opowiadanie o doświadczeniu, uzyskiwanie i przekazywanie informacji, udzielanie rad

Metody dydaktyczne:

1. Metoda komunikacyjna - przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka (praca w parach i grupach),

2. Metoda podająca - wyjaśnienie, min-wykład pogadanka,

3. Metoda problemowa - burza mózgów, dyskusja dydaktyczna, wykład problemowy,

4. Metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe,

5. Multimedialne techniki nauczania - ćwiczenia na platformie e-learningowej, samodzielna praca w oparciu o lekcje video.

6. Techniki egzaminacyjne ułatwiające rozumienie tekstu oraz materiałów audio.

7. Możliwość zgłaszania pytań i uwag poprzez kontakt mailowy oraz wyjaśnianie kwestii problematycznych związanych z zagadnieniami kursu za pośrednictwem aplikacji Skype w trakcie konsultacji.

8. Zajęcia prowadzone w trybie synchronicznym z wykorzystaniem MS Teams.

Metody i kryteria oceniania:

W trakcie toku nauki student poddawany jest systematycznej ocenie osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się. Sposoby oceniania to:

• testy sprawdzające stopień opanowania słownictwa, gramatyki, umiejętności słuchania i czytania w języku obcym;

• ukończenie wskazanych kursów na platformie e-learning APS z wynikiem min.70%

• aktywność podczas zajęć (praca domowe, karty pracy, dłuższe wypowiedzi na określony wcześniej temat)

• elementem niezbędnym do uzyskania zaliczenia jest również frekwencja

Stosuje się następujące kryteria oceniania dla poszczególnych umiejętności:

Znajomości gramatyki i słownictwa

BARDZO DOBRY

• Student poprawnie stosuje poznane słownictwo z Unitu 1 (związane z opisem form spędzania czasu wolnego, pomaganiem, pracą i związanymi z nią czynnościami, wyrażeniami określającymi przesadę, kłótniami i sporami); bezbłędnie lub niemal bezbłędnie posługuje się zdaniami rozszczepionymi, poprawnie stosuje czasy przeszłe: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect i Past Perfect Continuous;

• Student poprawnie stosuje poznane słownictwo z Unitu 2 (związane z urazami, chorobami, zdrowiem, dobroczynnością); bezbłędnie lub niemal bezbłędnie wyraża przyszłość w czasach przeszłych (was/were going to, was/were about to, etc.) oraz używa konstrukcji The… the…

DOBRY

• Student, popełniając nieliczne błędy, stosuje poznane słownictwo i na ogół poprawnie posługuje się gramatyką z Unitu 1 i części 2.

DOSTATECZNY

• Student, popełniając liczne błędy, stosuje poznane słownictwo i nie zawsze poprawnie posługuje się gramatyką z Unitu 1 i części 2.

NIEDOSTATECZNY

• Student, posługuje się bardzo ograniczonym zakresem słownictwa i popełnia bardzo liczne błędy w konstrukcji i zastosowaniu zagadnień gramatycznych z Unitu 1, części 2.

Słuchanie

BARDZO DOBRY

• Student znajduje w tekście informacje nie popełniając większych błędów; poprawnie dobiera osoby do zdań.

• Student określa myśl główną oraz znajduje w tekście informacje szczegółowe, nie popełniając większych błędów.

• Student określa myśl główną i kontekst sytuacyjny oraz znajduje w tekście informacje szczegółowe, nie popełniając większych błędów; poprawnie dobiera ilustracje do fragmentów wysłuchanego nagrania.

DOBRY

• Student znajduje w tekście informacje popełniając nieliczne błędy; na ogół poprawnie dobiera osoby do zdań.

• Student określa myśl główną oraz znajduje w tekście informacje szczegółowe, popełniając nieliczne błędy.

• Student określa myśl główną i kontekst sytuacyjny oraz znajduje w tekście informacje szczegółowe, popełniając nieliczne błędy; na ogół poprawnie dobiera ilustracje do fragmentów wysłuchanego nagrania.

DOSTATECZNY

• Student z pewną trudnością znajduje w tekście informacje popełniając dość liczne błędy; dobierając osoby do zdań popełnia liczne błędy.

• Student z pewną trudnością określa myśl główną oraz znajduje w tekście informacje szczegółowe, popełniając dość liczne błędy.

• Student z pewną trudnością określa myśl główną i kontekst sytuacyjny oraz znajduje w tekście informacje szczegółowe, popełniając dość liczne błędy; dobierając ilustracje do fragmentów wysłuchanego nagrania, popełnia liczne błędy.

NIEDOSTATECZNY

• Student z trudnością znajduje w tekście informacje, popełnia przy tym liczne błędy; dobierając osoby do zdań popełnia bardzo liczne błędy.

• Student z trudnością określa myśl główną oraz z trudem znajduje w tekście informacje szczegółowe, popełnia przy tym liczne błędy.

• Student z trudnością określa myśl główną i kontekst sytuacyjny oraz z trudem znajduje w tekście informacje szczegółowe, popełnia przy tym liczne błędy; dobierając ilustracje do fragmentów wysłuchanego nagrania, popełnia bardzo liczne błędy.

Czytanie

BARDZO DOBRY

• Student bezbłędnie lub niemal bezbłędnie znajduje określone informacje w tekstach; bezbłędnie rozróżnia formalny i nieformalny styl wypowiedzi; z łatwością określa główną myśl tekstu/poszczególnych części tekstu z łatwością rozpoznaje związki miedzy poszczególnymi częściami tekstu, nie popełnia większych błędów przy dobieraniu brakujących zdań do osób opisanych w tekście.

DOBRY

• Student znajduje określone informacje w tekstach, popełniając nieliczne błędy; na ogół rozróżnia formalny i nieformalny styl wypowiedzi; określa główną myśl tekstu/poszczególnych części tekstu.

• na ogół poprawnie rozpoznaje związki miedzy poszczególnymi częściami tekstu, popełnia pewne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do luk w tekście.

DOSTATECZNY

• Student z pewną trudnością znajduje określone informacje w tekstach, popełniając liczne błędy; często nie rozróżnia formalnego i nieformalnego stylu wypowiedzi; nie zawsze poprawnie określa myśl główną tekstu/poszczególnych części tekstu.

• nie zawsze poprawnie rozpoznaje związki miedzy poszczególnymi częściami tekstu, popełnia dość liczne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do luk w tekście.

• popełnia dość liczne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do osób opisanych w tekście.

NIEDOSTATECZNY

• Student z trudnością znajduje określone informacje w tekstach, popełniając bardzo liczne błędy; z trudnością określa myśl główną tekstu/poszczególnych części tekstu; nie widzi różnicy między teksem formalnym i nieformalnym;

• nieudolnie rozpoznaje związki miedzy poszczególnymi częściami tekstu, popełnia liczne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do luk w tekście;

• popełnia liczne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do osób opisanych w tekście.

Mówienie (kryteria stosowane również w przypadku egzaminu ustnego końcowego)

BARDZO DOBRY

• Student potrafi porozumiewać się z łatwością, bardzo swobodnie, płynnie i bez wahania;

• Student jego wymowa, akcent i intonacja są na ogół poprawne i nie zakłócają komunikacji;

• Student potrafi w swoich wypowiedziach poprawnie zastosować bogaty zakres struktur leksykalno - gramatycznych i funkcji językowych zgodnie z kryteriami szczegółowymi dot. Stosowania odpowiednich środków językowych;

• Student potrafi umiejętnie zastosować liczne strategie kompensujące braki w wiedzy dot. Środków językowych i nie wykorzystuje w komunikacji języka polskiego;

• Student potrafi swobodnie i poprawnie nawiązać i podtrzymać rozmowę, stosując różnorodne formy grzecznościowe w obrębie tematów ujętych w rozkładzie materiału, a także wykraczających poza zakres obowiązkowy;

• Student potrafi swobodnie uzyskać i przekazać informacje oraz wyjaśnienia w obrębie podanych zagadnień;

• Student potrafi precyzyjnie i szczegółowo opisać osoby, przedmioty, miejsca, zjawiska i czynności w obrębie podanych zagadnień;

• Student potrafi swobodnie i precyzyjnie wyrazić i uzasadnić swoje opinie, poglądy i emocje w obrębie podanych zagadnień

• Student potrafi trafnie i swobodnie wyrazić pewność, przypuszczenie oraz wątpliwości dotyczące

• Student zdarzeń przeszłych, teraźniejszych i przyszłych w obrębie podanych zagadnień;

• Student potrafi swobodnie dostosować rejestr wypowiedzi do sytuacji (styl formalny /nieformalny);

DOBRY

• Student potrafi porozumiewać się płynnie i bez wahania;

• Student jego wymowa, akcent i intonacja są na ogół poprawne i nie zakłócają komunikacji;

• Student potrafi w swoich wypowiedziach poprawnie zastosować struktury leksykalno-gramatyczne i funkcje językowe zgodnie z kryteriami szczegółowymi dot. stosowania odpowiednich środków językowych (powyżej);

• Student potrafi zastosować strategie kompensujące braki w wiedzy dot. środków językowych i nie wykorzystuje w komunikacji języka polskiego;

• Student potrafi poprawnie nawiązać i podtrzymać rozmowę, stosując adekwatne formy grzecznościowe w obrębie wymaganych zagadnień;

• Student potrafi uzyskać i przekazać informacje oraz wyjaśnienia w obrębie wymaganych zagadnień;

• Student potrafi szczegółowo opisać osoby, przedmioty, miejsca, zjawiska i czynności w obrębie wymaganych zagadnień;

• Student potrafi precyzyjnie przedstawić fakty z przeszłości i teraźniejszości oraz szczegółowo zrelacjonować zdarzenia z przeszłości, opisując doświadczenia swoje i osób trzecich;

• Student potrafi precyzyjnie wyrazić i uzasadnić swoje opinie, poglądy i emocje w obrębie wymaganych zagadnień;

• Student potrafi precyzyjnie przedstawić opinie osób trzecich

• Student potrafi przedstawić liczne zalety i wady różnych rozwiązań i kwestii problemowych oraz liczne argumenty za i przeciw w obrębie tematów ujętych w rozkładzie materiału;

• Student potrafi dostosować rejestr wypowiedzi do sytuacji (styl formalny / nieformalny);

DOSTATECZNY

• potrafi porozumiewać się dość płynnie, ale zdarza mu się przerywać wypowiedź, aby zyskać czas na zastanowienie i odpowiedni dobór środków językowych; potrzebuje też w

• rozmowie wsparcia ze strony rozmówcy i stosuje liczne powtórzenia;

• jego wymowa, akcent i intonacja, mimo licznych błędów, nie zakłócają komunikacji;

• potrafi w swoich wypowiedziach poprawnie zastosować niektóre struktury leksykalno-gramatyczne i funkcje językowe;

• potrafi skutecznie zastosować najbardziej podstawowe strategie kompensujące braki w wiedzy dot. środków językowych, ale często używa w komunikacji języka polskiego;

• potrafi poprawnie nawiązać i podtrzymać prostą rozmowę, stosując podstawowe formy grzecznościowe w obrębie wymaganych zagadnień;

• potrafi uzyskać i przekazać najprostsze informacje oraz wyjaśnienia w obrębie wymaganych zagadnień;

NIEDOSTATECZNY

• nie potrafi porozumiewać się płynnie, często przerywa wypowiedź, aby zyskać czas na zastanowienie i odpowiedni dobór środków językowych, potrzebuje w rozmowie stałego wsparcia ze strony rozmówcy, stosuje bardzo liczne powtórzenia;

• popełnia bardzo liczne błędy w wymowie, akcencie i intonacji, które częściowo zakłócają komunikację;

• ma poważne trudności z zastosowaniem w swoich wypowiedziach odpowiednich struktury leksykalno-gramatycznych i funkcji językowych;

• sporadycznie i nieumiejętnie stosuje pojedyncze, najprostsze strategie kompensujące braki w wiedzy dot. środków językowych i bardzo często korzysta w komunikacji z języka polskiego;

• z trudem i sporadycznie potrafi poprawnie nawiązać i podtrzymać prostą rozmowę,

• nieporadnie stosując podstawowe formy grzecznościowe w obrębie wymaganych zagadnień:

• z trudem i sporadycznie potrafi uzyskać i przekazać najprostsze informacje oraz wyjaśnienia w obrębie wymaganych zagadnień;

Uwagi:

Grupa 12, lektorat I rok

Zajęcia wg planu odbywają się w czwartki 11.10-12.40.

LINK DO MS TEAMS

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae5fc436ddeb24b03b4bdba09c5ce5514%40thread.tacv2/conversations?groupId=da93d27c-ea06-4c22-9ac3-7b34af23fdbe&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)