Język angielski I – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG1-B2]
Semestr zimowy 2020/2021
Lektorat,
grupa nr 12
Przedmiot: | Język angielski I – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG1-B2] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 12 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 11:10 - 12:40
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dorota Kożuchowska | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Zajęcia odbywają się w oparciu o: 1. materiały podstawowe - podręcznik i elektroniczna książka ćwiczeń Roadmap B2+, wyd. Pearson; 2. materiały dodatkowe - Grammarway, wyd Express Publishing, English Grammar in Use, wyd. Cambridge, My GrammarLab, wyd. Pearson, English Vocabulary in Use, wyd. Cambridge, Psychology Vocabulary in Use, wyd. Poltext; 3. Internet - www.engvid.com, en.islcollective.com, reakingnewsenglish.com, OneStopEnglish (Macmillan), ćwiczenia na platformie APS e-learning oraz ePanel Pearson; 4. materiały własne nauczyciela (ćwiczenia leksykalne, gramatyczne oraz tekstowe) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozdział 1a Słownictwo - czasowniki + przyimki: - dyskusja na temat rozmów z nieznajomymi, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie opinii, - rozumienie tekstu pisanego, wyszukiwanie określonych informacji, rozmowa na temat treści, wyrażanie i uzasadnianie opinii, stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu, - ćwiczenia leksykalne - czasowniki + przyimki. Gramatyka - różne rodzaje pytań - ogólne, szczegółowe, o podmiot, o dopełnienie, z przyimkami, pośrednie: - ćwiczenia gramatyczne - pytania, - rozumienie tekstu słuchanego i wyszukiwanie konkretnej informacji, rozpoczynanie i prowadzenie rozmowy z nieznajomym. Rozdział 1b Słownictwo - emocje: - rozmowa na temat udzielania rad i najlepszej rady, jaką otrzymaliśmy, - rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji, wyrażanie opinii na temat treści nagrania, - stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu, - ćwiczenia leksykalne - emocje. Gramatyka - czasy Past Simple i Past Continuous; konstrukcje used to, would, keep doing: - ćwiczenia gramatyczne - czasy Past Simple i Continuous, konstrukcje used to, would i keep doing, - rozumienie tekstu słuchanego - wyszukiwanie określonych informacji, - rozmowa na temat wydarzeń z przeszłości, opisywanie zwyczajów, relacjonowanie wydarzeń, wyrażanie i uzasadnianie opinii, - rozmowa na temat ważnej lekcji życiowej, wyrażanie i uzasadnianie opinii. Rozdział 1c Słownictwo - cechy charakteru: - rozmowa na temat fotografii - opis wyglądu, wyrażanie pewności, przypuszczenia, możliwości, wyrażanie i uzasadnianie opinii, - rozmowa na temat związku wyglądu z osobowością, podawanie ważnych cech charakteru, zmiany charakteru, wyrażanie i uzasadnianie opinii i preferencji, - rozumienie tekstu pisanego, wyszukiwanie określonych informacji, - uzyskiwanie i udzielanie informacji na temat cech charakteru. Słownictwo - kolokacje czasownik + rzeczownik: - ćwiczenia leksykalne - kolokacje, - rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji, - tworzenie kwestionariusza cech charakteru, uzyskiwanie i przekazywanie informacji. Rozdział 1d Słownictwo - zdrowy styl życia, zgadzanie się i niezgadzanie z rozmówcą, dopytywanie, komentowanie wypowiedzi, wyrażanie i uzasadnianie opinii: - wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat zdrowego stylu życia, - ćwiczenia leksykalne, - rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji, - stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu, - dyskusja na wybrany temat - wyrażanie i uzasadnianie opinii, zgadzanie się i niezgadzanie z rozmówcą, dopytywanie i komentowanie wypowiedzi. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości i umiejętności z Rozdziału 1. Rozdział 2a Słownictwo - wyrażenia z czasownikiem get: - rozmowa na temat korzystania z mediów społecznościowych, wyrażanie i uzasadnianie opinii i preferencji, wyrażanie pewności, przypuszczenia, wątpliwości, - rozumienie tekstu pisanego, wyszukiwanie określonych informacji, - rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji, - stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu, - ćwiczenia leksykalne - wyrażenia z get. Gramatyka - czasy Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous; - rozumienie tekstu słuchanego - wyszukiwanie określonych informacji, - ćwiczenia gramatyczne - czasy Present Perfect Simple i Continuous, - przeprowadzanie wywiadu - uzyskiwanie i udzielanie informacji, opowiadanie o doświadczeniach i planach na przyszłość, wyrażanie i uzasadnianie opinii, wyrażanie pewności , przypuszczenia. Rozdział 2b Słownictwo - czyn społeczny: - rozmowa na temat bycia nastolatkiem, wyrażanie i uzasadnianie opinii, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, opowiadanie o doświadczeniu, - ćwiczenia leksykalne - czyn społeczny, - rozumienie tekstu pisanego - wyszukiwanie określonych informacji, wyrażanie pewności, przypuszczenia na temat treści tekstu, - rozumienie tekstu słuchanego - wyszukiwanie określonych informacji. Gramatyka - strona bierna: - ćwiczenia gramatyczne - strona bierna, - rozumienie tekstu słuchanego - wyszukiwanie określonych informacji, - rozmowa na temat problemów dzisiejszych szkół i sposobów ich rozwiązania, wyrażanie i uzasadnianie opinii, opowiadanie o doświadczeniu, uzyskiwanie i przekazywanie informacji, udzielanie rad |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Metoda komunikacyjna - przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka (praca w parach i grupach), 2. Metoda podająca - wyjaśnienie, min-wykład pogadanka, 3. Metoda problemowa - burza mózgów, dyskusja dydaktyczna, wykład problemowy, 4. Metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe, 5. Multimedialne techniki nauczania - ćwiczenia na platformie e-learningowej, samodzielna praca w oparciu o lekcje video. 6. Techniki egzaminacyjne ułatwiające rozumienie tekstu oraz materiałów audio. 7. Możliwość zgłaszania pytań i uwag poprzez kontakt mailowy oraz wyjaśnianie kwestii problematycznych związanych z zagadnieniami kursu za pośrednictwem aplikacji Skype w trakcie konsultacji. 8. Zajęcia prowadzone w trybie synchronicznym z wykorzystaniem MS Teams. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
W trakcie toku nauki student poddawany jest systematycznej ocenie osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się. Sposoby oceniania to: • testy sprawdzające stopień opanowania słownictwa, gramatyki, umiejętności słuchania i czytania w języku obcym; • ukończenie wskazanych kursów na platformie e-learning APS z wynikiem min.70% • aktywność podczas zajęć (praca domowe, karty pracy, dłuższe wypowiedzi na określony wcześniej temat) • elementem niezbędnym do uzyskania zaliczenia jest również frekwencja Stosuje się następujące kryteria oceniania dla poszczególnych umiejętności: Znajomości gramatyki i słownictwa BARDZO DOBRY • Student poprawnie stosuje poznane słownictwo z Unitu 1 (związane z opisem form spędzania czasu wolnego, pomaganiem, pracą i związanymi z nią czynnościami, wyrażeniami określającymi przesadę, kłótniami i sporami); bezbłędnie lub niemal bezbłędnie posługuje się zdaniami rozszczepionymi, poprawnie stosuje czasy przeszłe: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect i Past Perfect Continuous; • Student poprawnie stosuje poznane słownictwo z Unitu 2 (związane z urazami, chorobami, zdrowiem, dobroczynnością); bezbłędnie lub niemal bezbłędnie wyraża przyszłość w czasach przeszłych (was/were going to, was/were about to, etc.) oraz używa konstrukcji The… the… DOBRY • Student, popełniając nieliczne błędy, stosuje poznane słownictwo i na ogół poprawnie posługuje się gramatyką z Unitu 1 i części 2. DOSTATECZNY • Student, popełniając liczne błędy, stosuje poznane słownictwo i nie zawsze poprawnie posługuje się gramatyką z Unitu 1 i części 2. NIEDOSTATECZNY • Student, posługuje się bardzo ograniczonym zakresem słownictwa i popełnia bardzo liczne błędy w konstrukcji i zastosowaniu zagadnień gramatycznych z Unitu 1, części 2. Słuchanie BARDZO DOBRY • Student znajduje w tekście informacje nie popełniając większych błędów; poprawnie dobiera osoby do zdań. • Student określa myśl główną oraz znajduje w tekście informacje szczegółowe, nie popełniając większych błędów. • Student określa myśl główną i kontekst sytuacyjny oraz znajduje w tekście informacje szczegółowe, nie popełniając większych błędów; poprawnie dobiera ilustracje do fragmentów wysłuchanego nagrania. DOBRY • Student znajduje w tekście informacje popełniając nieliczne błędy; na ogół poprawnie dobiera osoby do zdań. • Student określa myśl główną oraz znajduje w tekście informacje szczegółowe, popełniając nieliczne błędy. • Student określa myśl główną i kontekst sytuacyjny oraz znajduje w tekście informacje szczegółowe, popełniając nieliczne błędy; na ogół poprawnie dobiera ilustracje do fragmentów wysłuchanego nagrania. DOSTATECZNY • Student z pewną trudnością znajduje w tekście informacje popełniając dość liczne błędy; dobierając osoby do zdań popełnia liczne błędy. • Student z pewną trudnością określa myśl główną oraz znajduje w tekście informacje szczegółowe, popełniając dość liczne błędy. • Student z pewną trudnością określa myśl główną i kontekst sytuacyjny oraz znajduje w tekście informacje szczegółowe, popełniając dość liczne błędy; dobierając ilustracje do fragmentów wysłuchanego nagrania, popełnia liczne błędy. NIEDOSTATECZNY • Student z trudnością znajduje w tekście informacje, popełnia przy tym liczne błędy; dobierając osoby do zdań popełnia bardzo liczne błędy. • Student z trudnością określa myśl główną oraz z trudem znajduje w tekście informacje szczegółowe, popełnia przy tym liczne błędy. • Student z trudnością określa myśl główną i kontekst sytuacyjny oraz z trudem znajduje w tekście informacje szczegółowe, popełnia przy tym liczne błędy; dobierając ilustracje do fragmentów wysłuchanego nagrania, popełnia bardzo liczne błędy. Czytanie BARDZO DOBRY • Student bezbłędnie lub niemal bezbłędnie znajduje określone informacje w tekstach; bezbłędnie rozróżnia formalny i nieformalny styl wypowiedzi; z łatwością określa główną myśl tekstu/poszczególnych części tekstu z łatwością rozpoznaje związki miedzy poszczególnymi częściami tekstu, nie popełnia większych błędów przy dobieraniu brakujących zdań do osób opisanych w tekście. DOBRY • Student znajduje określone informacje w tekstach, popełniając nieliczne błędy; na ogół rozróżnia formalny i nieformalny styl wypowiedzi; określa główną myśl tekstu/poszczególnych części tekstu. • na ogół poprawnie rozpoznaje związki miedzy poszczególnymi częściami tekstu, popełnia pewne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do luk w tekście. DOSTATECZNY • Student z pewną trudnością znajduje określone informacje w tekstach, popełniając liczne błędy; często nie rozróżnia formalnego i nieformalnego stylu wypowiedzi; nie zawsze poprawnie określa myśl główną tekstu/poszczególnych części tekstu. • nie zawsze poprawnie rozpoznaje związki miedzy poszczególnymi częściami tekstu, popełnia dość liczne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do luk w tekście. • popełnia dość liczne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do osób opisanych w tekście. NIEDOSTATECZNY • Student z trudnością znajduje określone informacje w tekstach, popełniając bardzo liczne błędy; z trudnością określa myśl główną tekstu/poszczególnych części tekstu; nie widzi różnicy między teksem formalnym i nieformalnym; • nieudolnie rozpoznaje związki miedzy poszczególnymi częściami tekstu, popełnia liczne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do luk w tekście; • popełnia liczne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do osób opisanych w tekście. Mówienie (kryteria stosowane również w przypadku egzaminu ustnego końcowego) BARDZO DOBRY • Student potrafi porozumiewać się z łatwością, bardzo swobodnie, płynnie i bez wahania; • Student jego wymowa, akcent i intonacja są na ogół poprawne i nie zakłócają komunikacji; • Student potrafi w swoich wypowiedziach poprawnie zastosować bogaty zakres struktur leksykalno - gramatycznych i funkcji językowych zgodnie z kryteriami szczegółowymi dot. Stosowania odpowiednich środków językowych; • Student potrafi umiejętnie zastosować liczne strategie kompensujące braki w wiedzy dot. Środków językowych i nie wykorzystuje w komunikacji języka polskiego; • Student potrafi swobodnie i poprawnie nawiązać i podtrzymać rozmowę, stosując różnorodne formy grzecznościowe w obrębie tematów ujętych w rozkładzie materiału, a także wykraczających poza zakres obowiązkowy; • Student potrafi swobodnie uzyskać i przekazać informacje oraz wyjaśnienia w obrębie podanych zagadnień; • Student potrafi precyzyjnie i szczegółowo opisać osoby, przedmioty, miejsca, zjawiska i czynności w obrębie podanych zagadnień; • Student potrafi swobodnie i precyzyjnie wyrazić i uzasadnić swoje opinie, poglądy i emocje w obrębie podanych zagadnień • Student potrafi trafnie i swobodnie wyrazić pewność, przypuszczenie oraz wątpliwości dotyczące • Student zdarzeń przeszłych, teraźniejszych i przyszłych w obrębie podanych zagadnień; • Student potrafi swobodnie dostosować rejestr wypowiedzi do sytuacji (styl formalny /nieformalny); DOBRY • Student potrafi porozumiewać się płynnie i bez wahania; • Student jego wymowa, akcent i intonacja są na ogół poprawne i nie zakłócają komunikacji; • Student potrafi w swoich wypowiedziach poprawnie zastosować struktury leksykalno-gramatyczne i funkcje językowe zgodnie z kryteriami szczegółowymi dot. stosowania odpowiednich środków językowych (powyżej); • Student potrafi zastosować strategie kompensujące braki w wiedzy dot. środków językowych i nie wykorzystuje w komunikacji języka polskiego; • Student potrafi poprawnie nawiązać i podtrzymać rozmowę, stosując adekwatne formy grzecznościowe w obrębie wymaganych zagadnień; • Student potrafi uzyskać i przekazać informacje oraz wyjaśnienia w obrębie wymaganych zagadnień; • Student potrafi szczegółowo opisać osoby, przedmioty, miejsca, zjawiska i czynności w obrębie wymaganych zagadnień; • Student potrafi precyzyjnie przedstawić fakty z przeszłości i teraźniejszości oraz szczegółowo zrelacjonować zdarzenia z przeszłości, opisując doświadczenia swoje i osób trzecich; • Student potrafi precyzyjnie wyrazić i uzasadnić swoje opinie, poglądy i emocje w obrębie wymaganych zagadnień; • Student potrafi precyzyjnie przedstawić opinie osób trzecich • Student potrafi przedstawić liczne zalety i wady różnych rozwiązań i kwestii problemowych oraz liczne argumenty za i przeciw w obrębie tematów ujętych w rozkładzie materiału; • Student potrafi dostosować rejestr wypowiedzi do sytuacji (styl formalny / nieformalny); DOSTATECZNY • potrafi porozumiewać się dość płynnie, ale zdarza mu się przerywać wypowiedź, aby zyskać czas na zastanowienie i odpowiedni dobór środków językowych; potrzebuje też w • rozmowie wsparcia ze strony rozmówcy i stosuje liczne powtórzenia; • jego wymowa, akcent i intonacja, mimo licznych błędów, nie zakłócają komunikacji; • potrafi w swoich wypowiedziach poprawnie zastosować niektóre struktury leksykalno-gramatyczne i funkcje językowe; • potrafi skutecznie zastosować najbardziej podstawowe strategie kompensujące braki w wiedzy dot. środków językowych, ale często używa w komunikacji języka polskiego; • potrafi poprawnie nawiązać i podtrzymać prostą rozmowę, stosując podstawowe formy grzecznościowe w obrębie wymaganych zagadnień; • potrafi uzyskać i przekazać najprostsze informacje oraz wyjaśnienia w obrębie wymaganych zagadnień; NIEDOSTATECZNY • nie potrafi porozumiewać się płynnie, często przerywa wypowiedź, aby zyskać czas na zastanowienie i odpowiedni dobór środków językowych, potrzebuje w rozmowie stałego wsparcia ze strony rozmówcy, stosuje bardzo liczne powtórzenia; • popełnia bardzo liczne błędy w wymowie, akcencie i intonacji, które częściowo zakłócają komunikację; • ma poważne trudności z zastosowaniem w swoich wypowiedziach odpowiednich struktury leksykalno-gramatycznych i funkcji językowych; • sporadycznie i nieumiejętnie stosuje pojedyncze, najprostsze strategie kompensujące braki w wiedzy dot. środków językowych i bardzo często korzysta w komunikacji z języka polskiego; • z trudem i sporadycznie potrafi poprawnie nawiązać i podtrzymać prostą rozmowę, • nieporadnie stosując podstawowe formy grzecznościowe w obrębie wymaganych zagadnień: • z trudem i sporadycznie potrafi uzyskać i przekazać najprostsze informacje oraz wyjaśnienia w obrębie wymaganych zagadnień; |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Grupa 12, lektorat I rok Zajęcia wg planu odbywają się w czwartki 11.10-12.40. LINK DO MS TEAMS https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae5fc436ddeb24b03b4bdba09c5ce5514%40thread.tacv2/conversations?groupId=da93d27c-ea06-4c22-9ac3-7b34af23fdbe&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.