Reflective Diary, Self-awareness, Holistic Development [00-0F-RDS]
Semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Reflective Diary, Self-awareness, Holistic Development [00-0F-RDS] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 10:40 - 14:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Odrowąż-Coates | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/message/19:cf4541db7a56443e8b8bb4bb02d1e39c@thread.tacv2/1601457390644?tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86&groupId=72d4a4de-b26e-43b3-9302-d028336e0d45&parentMessageId=1601457390644&teamName=Reflective%20Diary%2C%20Self-awareness%2C%20Holistic%20Development%20-%20Interdyscyplinarne%20DUIP&channelName=General&createdTime=1601457390644 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Linki do źródeł pisanych Odrowąż-Coates, Anna & Anna Perkowska-Klejman. 2017. “A PRELIMINARY STUDY OF POLISH STUDENTS’ APTITUDE FOR THINKING REFLEXIVELY, DIFFERENTIATED BY HIGHER EDUCATION FACULTIES AND THE LEVEL OF STUDY”. Society Register 1 (1), 97-106. https://doi.org/10.14746/sr.2017.1.1.09. Download: https://pressto.amu.edu.pl/index.php/sr/article/view/10426 Anna Perkowska-Klejman, Anna Odrowaz-Coates 2019 Measuring the Unmeasurable? Differences in Reflexive Thinking among Polish Students New Educational Review https://tner.polsl.pl/dok/volumes/tner_1_2019.pdf Baranowski, M., & Odrowąż-Coates, A. (2018). Critical Thinking – Tightening the Link Between Business and Education. Forum Oświatowe, 30(2(60), 117-133. Pobrano z https://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo/article/view/590 Mindfulness https://missionbe.org/faq/?gclid=CjwKCAjw8MD7BRArEiwAGZsrBar2HOWtN6ul9QASBmv7GQMVhtcbKtTx70FaacvzWvJ0NxgJEekzJxoCmaQQAvD_BwE Linki do materiałów audio wizualnych: Watch the videos - focus on: what is reflective practice? https://www.youtube.com/watch?v=Tzjz-l8L1lc https://www.youtube.com/watch?v=4YGSTvH6vQ0 https://www.youtube.com/watch?v=-gbczr0lRf4 How to write a reflective diary: https://www.youtube.com/watch?v=QzcEWWfu-_Q Reflective writing: https://www.youtube.com/watch?v=SntBj0FIApw |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Po 3 blokach wprowadzających w tematykę zajęć, aktywizujących i wiedzowych, uczestnicy zajęć prowadzić będą dzienniczki auto-obserwacji, tzw. dzienniki refleksyjnej praktyki. Zapisy z nich prezentować będą na zajęciach online w postaci slajdów lub innych pomocy graficznych. Podczas sesji symultanicznych będziemy też zajmować się tłumaczeniem treści. Dzienniczki mogą zawierać mapy myśli, zdjęcia, ryskunki. Na zajęciach omówimy pojęcia: Reflective thinking and different cognitive stages of reflectivity Self-reflection Self-development, coaching, mentoring, tutoring Mindfulness Design thinking Reflective practice Reflective writing How to write a reflective diary oraz związany z nimi narzędownik pojęciowy w języku angielskim. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Kontakt symultaniczny na TEAMS. Wspólna interpretacja przygotowanych materiałów wykładowych i ćwiczebnych. Prezentacje podczas zajęć. Przygotowanie dzienników refleksyjnej praktyki w wersji angielskiej lub w polskiej z tłumaczeniem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na zaliczenie przedmiotu konieczna jest aktywność na zajęciach oraz przesłanie dzienniczka obserwacji za okres przynajmniej 2 pełnych miesięcy kalendarzowych, np. 1 listopada - 31 grudnia. Dzienniki będą oceniane pod względem głębi, dokładności i objętości. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr. war. II DUIP Link do TEAMS https://teams.microsoft.com/l/message/19:cf4541db7a56443e8b8bb4bb02d1e39c@thread.tacv2/1601457390644?tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86&groupId=72d4a4de-b26e-43b3-9302-d028336e0d45&parentMessageId=1601457390644&teamName=Reflective%20Diary%2C%20Self-awareness%2C%20Holistic%20Development%20-%20Interdyscyplinarne%20DUIP&channelName=General&createdTime=1601457390644 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.