Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Reflective Diary, Self-awareness, Holistic Development [00-0F-RDS] Semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Reflective Diary, Self-awareness, Holistic Development [00-0F-RDS]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 10:40 - 14:15
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Odrowąż-Coates
Strona domowa grupy: https://teams.microsoft.com/l/message/19:cf4541db7a56443e8b8bb4bb02d1e39c@thread.tacv2/1601457390644?tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86&groupId=72d4a4de-b26e-43b3-9302-d028336e0d45&parentMessageId=1601457390644&teamName=Reflective%20Diary%2C%20Self-awareness%2C%20Holistic%20Development%20-%20Interdyscyplinarne%20DUIP&channelName=General&createdTime=1601457390644
Literatura:

Linki do źródeł pisanych

Odrowąż-Coates, Anna & Anna Perkowska-Klejman. 2017. “A PRELIMINARY STUDY OF POLISH STUDENTS’ APTITUDE FOR THINKING REFLEXIVELY, DIFFERENTIATED BY HIGHER EDUCATION FACULTIES AND THE LEVEL OF STUDY”. Society Register 1 (1), 97-106. https://doi.org/10.14746/sr.2017.1.1.09. Download:

https://pressto.amu.edu.pl/index.php/sr/article/view/10426

Anna Perkowska-Klejman, Anna Odrowaz-Coates 2019

Measuring the Unmeasurable? Differences in Reflexive Thinking

among Polish Students New Educational Review

https://tner.polsl.pl/dok/volumes/tner_1_2019.pdf

Baranowski, M., & Odrowąż-Coates, A. (2018). Critical Thinking – Tightening the Link Between Business and Education. Forum Oświatowe, 30(2(60), 117-133. Pobrano z https://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo/article/view/590

Mindfulness

https://missionbe.org/faq/?gclid=CjwKCAjw8MD7BRArEiwAGZsrBar2HOWtN6ul9QASBmv7GQMVhtcbKtTx70FaacvzWvJ0NxgJEekzJxoCmaQQAvD_BwE

Linki do materiałów audio wizualnych:

Watch the videos - focus on: what is reflective practice?

https://www.youtube.com/watch?v=Tzjz-l8L1lc

https://www.youtube.com/watch?v=4YGSTvH6vQ0

https://www.youtube.com/watch?v=-gbczr0lRf4

How to write a reflective diary:

https://www.youtube.com/watch?v=QzcEWWfu-_Q

Reflective writing:

https://www.youtube.com/watch?v=SntBj0FIApw

Zakres tematów:

Po 3 blokach wprowadzających w tematykę zajęć, aktywizujących i wiedzowych, uczestnicy zajęć prowadzić będą dzienniczki auto-obserwacji, tzw. dzienniki refleksyjnej praktyki. Zapisy z nich prezentować będą na zajęciach online w postaci slajdów lub innych pomocy graficznych. Podczas sesji symultanicznych będziemy też zajmować się tłumaczeniem treści.

Dzienniczki mogą zawierać mapy myśli, zdjęcia, ryskunki.

Na zajęciach omówimy pojęcia:

Reflective thinking and different cognitive stages of reflectivity

Self-reflection

Self-development, coaching, mentoring, tutoring

Mindfulness

Design thinking

Reflective practice

Reflective writing

How to write a reflective diary

oraz związany z nimi narzędownik pojęciowy w języku angielskim.

Metody dydaktyczne:

Kontakt symultaniczny na TEAMS.

Wspólna interpretacja przygotowanych materiałów wykładowych i ćwiczebnych.

Prezentacje podczas zajęć.

Przygotowanie dzienników refleksyjnej praktyki w wersji angielskiej lub w polskiej z tłumaczeniem.

Metody i kryteria oceniania:

Na zaliczenie przedmiotu konieczna jest aktywność na zajęciach oraz przesłanie dzienniczka obserwacji za okres przynajmniej 2 pełnych miesięcy kalendarzowych, np. 1 listopada - 31 grudnia. Dzienniki będą oceniane pod względem głębi, dokładności i objętości.

Uwagi:

gr. war. II DUIP

Link do TEAMS

https://teams.microsoft.com/l/message/19:cf4541db7a56443e8b8bb4bb02d1e39c@thread.tacv2/1601457390644?tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86&groupId=72d4a4de-b26e-43b3-9302-d028336e0d45&parentMessageId=1601457390644&teamName=Reflective%20Diary%2C%20Self-awareness%2C%20Holistic%20Development%20-%20Interdyscyplinarne%20DUIP&channelName=General&createdTime=1601457390644

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)