Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie narracyjne w środowisku informacyjnym [PE-2S-SNS] Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Strategie narracyjne w środowisku informacyjnym [PE-2S-SNS]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 8:00 - 9:35
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Przemysław Radwański
Literatura:

Kłoskowska Antonina 1983. Kultura masowa. Krytyka i obrona. Warszawa: PWN.

Berger John 2002. Obrazy reklamowe. [W:] Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku. Antologia. Hopfinger Maryla (red.). Warszawa: Oficyna Naukowa, s. 479-487.

Kisielewski Andrzej 2002. Nowoczesna sztuka a świat reklamy. [W:] Nowe media … (j.w.), s. 488-502.

Kluszczyński Ryszard W. 2002. Sztuka multimediów. [W:] Nowe media … (j.w.), s. 503-520.

Morin Edgar 2002. Masowy odbiorca. [W:] Nowe media … (j.w.), s. 573-582.

Toffler Alvin 2002. Odmasowione środki przekazu. [W:] Nowe media … (j.w.), s. 441-447.

Wszystkie materiały w "Plikach" zespołu w MS Teams:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a771eb255f2e34fd6a4663a662ed9468d%40thread.tacv2/conversations?groupId=89cf992a-a7e2-457b-b9df-dc5683f80264&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zakres tematów:

1. Narracja - czym jest. Kulturotwórczy potencjał opowieści.

2. Strategia. Myślenie i planowanie strategiczne. Czym różni się strategia narracyjna od narracji.

3,4. Analiza różnych strategii narracyjnych

5. Kultura masowa czy popularna? Rozproszone źródła i zwrotny charakter informacji jako społeczne podłoże zjawisk kulturowych.

6. Narracja reklamowa. Blichtr jako substytucja wartości i dążenia do wartości.

7. Sztuka multimedialna i hipermedialna. Różnice pomiędzy narracjami użytecznościowymi i artystyczną

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, wykład, realizacja zadań indywidualnych.

Zespół w MS Teams:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a771eb255f2e34fd6a4663a662ed9468d%40thread.tacv2/conversations?groupId=89cf992a-a7e2-457b-b9df-dc5683f80264&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Metody i kryteria oceniania:

Ocena aktywności na zajęciach.

Kolokwium pisemne.

Kryteria:

% ocena

90 6

80 5

65 4

50 3

Uwagi:

gr ćw II PKM

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)