Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Szkoła wyższa jako organizacja i instytucja edukacyjna [SD-1D-SJO] Semestr zimowy 2020/2021
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Szkoła wyższa jako organizacja i instytucja edukacyjna [SD-1D-SJO]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:40 - 14:15
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Dorota Jankowska
Literatura:

Ciechanowska D. (red.). (2009). Studiowanie dla społeczeństwa wiedzy. Toruń: Akapit.

Czerepaniak-Walczak M. (red.). (2013). Fabryki dyplomów czy universitas? Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls

Dudzikowa M. (2015) Uniwersytet jako... (co?). Wojna metafor o jego tożsamość. W: red. E. Kryńska, M. Głoskowska-Soładatow, A. Kiening, Na rozdrożu biurokratycznej arbitralności (s. 29-50). Białystok

Hejwosz D. (2010). Edukacja uniwersytecka i kreowanie elit społecznych. Kraków: Oficyna wydawnicza Impils.

Goćkowski J. (1999). Uniwersytet i tradycja w nauce. Kraków: Secesja.

Klimczak A. (2010). Ukryty uniwersytet. Hidden curriculum w dokumentach procesu bolońskiego, Nauka i szkolnictwo wyższe, 1-2, 35-36.

Kryńska E. (2015). Metamorfoza kultury akademickiej. W: red. E. Kryńska, M. Głoskowska-Soładatow, A. Kiening, Na rozdrożu biurokratycznej arbitralności (s. 17-28). Białystok

Malewski M. (2011). Edukacja akademicka w pułapce pozornego egalitaryzmu. Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej nr 3 (55), 109-127.

Pauluk D. (2016). Ukryte programy uniwersyteckiej edukacji i ich rezultaty. Kraków: Wydawnictwo UJ.

Syska M. (red) (2010). Komercjalizacja edukacji Konsekwencje i nowe zagrożenia. Wrocław-Warszawa: OMS im F. Lassalle’a

http://lassalle.org.pl/wp2/wp-content/uploads/2011/06/OMSL-Komercjalizacja-edukacji.pdf

Śliz A., Szczepański M. (2014). Dostojny uniwersytet. Warszawa: Oficyna Naukowa.

Thieme J.K. (2009). Szkolnictwo wyższe XXI wieku Polska Europa USA, Warszawa: Wyd. Difin.

Woźnicki J. (red.) (2013). Misja i służebność uniwersytetu w XXI wieku. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej

Welskop W. (2019). Współczesna szkoła wyższa świątynią konsumpcji. Toruń: Adam Marsza-łek.

Metody dydaktyczne:

Wykład obudowany prezentacją multimedialną

Panel dyskusyjny nt. Kultura akademicka w uczelniach XXI wieku - stan i perspektywy.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywny udział w panelu.

Recenzja wybranej publikacji dotyczącej problematyki.

Uwagi:

grupa wykładowa I SD

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)