Współczesne koncepcje wychowania przedszkolnego [PE-2S-WKW]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Współczesne koncepcje wychowania przedszkolnego [PE-2S-WKW] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 8:00 - 9:35
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Gąstoł | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Jolanta Karbowniczek, Małgorzata Kwaśniewska, Barbara Surma, „Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką”, WAM, 2011 - Anna Klim-Klimaszewska „Pedagogika przedszkolna”, PIW, 2005 - Małgorzata Karwowska-Struczyk, „Edukacja przedszkolna. W poszukiwaniu innych rozwiązań”, WUW, 2012 Literatura dodatkowa: - Małgorzata Karwowska-Struczyk, „Community of practice i indywidualizacja w nauczaniu”, Problemy Wczesnej Edukacji, 2(33), 2016 - Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, „Konstruktywistyczna teoria kształcenia w praktyce edukacyjnej – wybrane aspekty”, Kultura i Edukacja, 1 (87), 2012 - Agnieszka Kosek, „Kompetencje nauczyciela w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej — przegląd polskich podejść i koncepcji teoretycznych”, Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, vol. 4, 1(7), 2016 - Karolina Porczyńska, „Materiały dydaktyczne dla trenerów warsztatów „Efektywne wdrażanie procesów wychowania i nauczania”, Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych Sp. z o.o. - Piotr Kowolik, „Kim jest? Co wie i potrafi? – współczesny nauczyciel (mężczyzna) w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej (zarys teoretyczny tematu)”, Nauczyciel i Szkoła, 1-2 (42-43), 2009 - Gabriela Paprotna, „Wychowanie przedszkolne w kontekście historycznym”, Nauczyciel i Szkoła, 2 (52), 2012 - Leokadia Szymczyk, „Przemiany w teorii i praktyce wychowania przedszkolnego”, Nauczyciel i Szkoła, 2 (52), 2012 - Anna Brzezieńska, „Niezbędnik dobrego nauczyciela. Edukacja przedszkolna”, tom 2, IBE, 2014. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Efekt stereotypu w wychowaniu przedszkolnym 2. Model rynkowy versus demokratyczne eksperymentowanie – współczesne podejścia do wychowania przedszkolnego. 3. Program High/Scope Educational Research Foundation: Educating Young Children 4. Ośrodek i program przedszkolny Reggio Emilia 5. Edukacja przedszkolna zróżnicowana ze względu na płeć 6. Konstruktywizm w edukacji przedszkolnej 7. Innowacyjne metody pracy w grupie przedszkolnej |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
podająca (wykład informacyjny), problemowa (metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna wykład problemowy), praktyczna (pokaz) Każdy Student otrzymuje za pośrednictwem USOSMail link do zespołu w programie Microsoft Teams, który umożliwia pełne uczestnictwo w zajęciach. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: -kolokwium pisemne do realizacji za pośrednictwem formularza FORMS -aktywność na zajęciach, -prace grupowe lub indywidualne. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest otrzymanie z każdej aktywności ocenianej punktowo co najmniej połowy maksymalnej liczby punktów przyznawanej za daną aktywność. Łączna liczba punktów otrzymanych przez studenta jest przeliczana na ocenę zgodnie z zasadą: 0%-50% ocena niedostateczna 51%-60% ocena dostateczna 61%-70% ocena dostateczna plus 71%-80% ocena dobra 81%-90% ocena dobra plus 91% i więcej ocena bardzo dobra |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćw I DUPE-PDP 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.