Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Współczesne koncepcje wychowania przedszkolnego PE-2S-WKW
Semestr zimowy 2020/2021
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Współczesne koncepcje wychowania przedszkolnego PE-2S-WKW
Zajęcia Semestr zimowy 2020/2021 (2020Z) (zakończony)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 13:30 - 15:05
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 37
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maja Wenderlich
Literatura:

Bogdanowicz A. Kasica A., Ruch rozwijajacy dla wszystkich, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2009

Bogdanowicz M., Metoda dobrego startu, Wydawnictwo Harmonia Universalis, Gdańsk 2014

Gruszczyk- Kolczyńska E., (red) . Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu, Wydawnictwo Bliżej Przedszkola, Kraków 2014.

Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć, Wydawnictwo Bliżej Przedszkola, Kraków 2012.

Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E. Program wspomagania i edukacji starszych przedszkolaków, Wydawnictwo Nowa Era, Warszawa 2010.

Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Akademia Ignatianum Wydawnictwo WAM, Kraków 2011.

Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa, Warszawa 2011.

Kwiatowska M. (red.), Podstawy pedagogiki przedszkolnej, Warszawa 1985.

Raczkowska-Lipińska M., Jagiełło E.(red.), Innowacje w edukacji elementarnej, Józefów 2010.

Zakres tematów:

1. Historyczno-epistemologiczne podstawy pedagogiki przedszkolnej;

2. Aktualny stan wychowania przedszkolnego w Polsce;

3. Założenia metodyczne i planowanie pracy w przedszkolu;

4. Uczestnicy procesu edukacyjnego w przedszkolu (dziecko, nauczyciel, personel, rodzice, instytucje wspomagające rozwój dzieci);

5. Znaczenie zabawy w edukacji przedszkolnej;

6. Innowacje pedagogiczne w edukacji przedszkolnej.

Metody dydaktyczne:

Metody podające: wykład problemowy.

Metody i kryteria oceniania:

Sposoby pomiaru założonych efektów kształcenia:

Egzamin pisemny w aplikacji FORMS

Uwagi:

gr wyk I DUPE-PDP

Nakład pracy studentów:

Liczba godzin kontaktowych: wykład 15h

Liczba godzin na zapoznanie się z literaturą: 10h

Liczba godzin na przygotowanie się do egzaminu: 20h

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 4

Kod do zespołu zostanie udostępniony przez pocztę w domenie APS.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.