Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 [PE-2F-MR2] Semestr letni 2020/2021
Seminarium, grupa nr 9

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 [PE-2F-MR2]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 9 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ligia Tuszyńska
Literatura:

Bańka A., Społeczna psychologia rozwoju, Warszawa, Scholar, 2002. Bokszański Z., Tożsamości zbiorowe, Warszawa, PWN, 2005.

Bejnarowicz J., Zmiany stanu zdrowia Polaków i jego uwarunkowań. Wyzwania dla promo¬cji zdrowia. „Promocja Zdrowia, Nauki Społeczne i Medycyna” 1996.

Białecka-Pikul M., Wczesne dzieciństwo, [w:] Psychologia rozwoju człowieka, red. J. Trempała, PWN, Warszawa 2011.

Brzezińska A., Dzieciństwo i dorastanie: korzenie tożsamości osobistej i społecznej, [w:] A. W. Brzezińska, A. Hulewska, J. Słomska (red.), Edukacja regionalna, PWN, Warszawa 2006.

Budniak, A., Edukacja społeczno przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, impuls, Kraków, 2017

Dolińska-Zygmunt G., Behawioralne wyznaczniki zdrowia - zachowania zdrowotne [w:] Elementy psychologii zdrowia, red. G. Dolińska-Zygmunt, Wydawnictwo Uniwersyteckie. Wrocław 1996.

Creswell John W., Projektowanie badań naukowych, Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wyd. UJ. Kraków 2013

Goriszowski W., Badania pedagogiczne w zarysie, WWS Warszawa 2007.

Grębowski R., H. Kirschner, T. Januszko, Świadomość zdrowotna, Warszawa 2012.

Krystoszek Z., Uwarunkowania, założenia i metody badań pedagogicznych, Warszawa 2011.

Kulik T.B., Koncepcja zdrowia w medycynie [w:] Zdrowie w medycynie i naukach społecznych. red. T.B. Kulik, I. Wrońska. Oficyna Wydawnicza Fundacji Uniwersyteckiej, Stalowa Wola 2010.

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2009.

Nowak S., Metody badań społecznych, PWN, Warszawa 2020

Parlak, M., Edukacja przyrodniczo-ekologiczna dzieci w wieku przedszkolnym, Kielce 2019

Pilch T., Metodologia pedagogicznych badań środowiskowych, PWN. Warszawa 2011.

Sampson, S.,D, Kalosze pełne kijanek. Jak dzięki rozwijaniu miłości do przyrody wychować kreatywne, odważne i odpowiedzialne dziecko., Przekład: Joanna Żywina, Białystok, 2016

Tuszyńska, L., Pedagogika zrównoważonego rozwoju z przyrodą w tle, Toruń, 2018

Zakres tematów:

• Wybór tematu i konceptualizacja pracy dyplomowej

• Opracowanie rozdziałów teoretycznych na podstawie literatury

• Metodologia badań pedagogicznych

• Cel pracy i problemy badawcze

• Metody jakościowe, ilościowe i mieszane

• Narzędzia badawcze – opracowanie arkusza analizy dokumentów, kwestionariusz wywiadu i ankiety

• Cytowanie literatury

• Przebieg badań,

• Dane statystyczne i prezentacja wyników

• Analiza porównawcza wyników badań

• Podsumowanie pracy, wnioskowanie i konkluzja

• Dobór literatury przedmiotu – technika odwołań i cytowanie

• Przygotowanie do egzaminu dyplomowego

Metody dydaktyczne:

Prezentacja analizy badań, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie semestralne seminarium następuje porzedłożeniu wyznaczonej części pracy

Uwagi:

seminarium - dr hab. L. Tuszyńska, prof. APS - indywidualne

Studenci otrzymali link do zajęć przez USOS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)