Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 [PE-2F-MR2] Semestr letni 2020/2021
Seminarium, grupa nr 11

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 [PE-2F-MR2]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 11 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 17:10 - 18:45
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Józefa Bałachowicz
Literatura:

Flick U. (2011) Jakość w badaniach jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Konarzewski K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe, metodologia praktyczna. Warszawa: WSiP.

Magda-Adamowicz M., Kowalska E. (red.) (2020) Dziecko i dzieciństwo w badaniach pedagogicznych. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek (plik zamieszczony w zespole sem. mgr Teams).

Pilch T. ,(1995) Zasady badań pedagogicznych. Warszawa: Wydawnictwo " Żak".

Rubacha K.(2007). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Yin R. K. (2015). Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Literatura przedmiotu zgodna z zainteresowaniami i potrzebami studentów oraz przygotowywanym projektem badawczym.

Zakres tematów:

Tematyka seminarium: "Wczesna edukacja: organizowanie środowiska uczenia się. Nauczyciel wczesnej edukacji - kompetencje i rozwój".

Dziecko i dzieciństwo jako przedmiot zainteresowań poznawczych. Przemiany teorii i praktyki wczesnej edukacji dziecka. Teorie uczenia się a model pracy z dziećmi. Konstruktywizm poznawczy i społeczny a projektowanie celów edukacyjnych i aktywności dzieci. Edukacja „od dziecka”, „dla dziecka”, „edukacja w świecie dziecka”, „edukacja ześrodkowana na dziecku”. Kreatywny uczeń i nauczyciel wczesnej edukacji. Podstawy innowacji w konkretnej placówce. Zmiany w ujęciu horyzontalnym i wertykalnym w przedszkolu i szkole.

Edukacja wczesnoszkolna w okresie pandemii - doświadczanie i nadawanie znaczeń przez podmioty edukacji. Dostęp dzieci do edukacji zdalnej z różnych środowisk.

Rodzic jako nauczyciel dziecka w okresie pandemii. Rola ojca w edukacji zdalnej.

Edukacja wczesnoszkolna w kontakcie ze środowiskiem kulturowym, społecznym i przyrodniczym. Tworzenie siebie, relacji rówieśniczych i kultury. Tworzenie się relacji w klasie szkolnej, w grupie nieformalnej, dziecko izolowane. Działania wychowawcze nauczycieli.

Dziecko w świecie symbolicznym. Konstruowanie znaczeń przez dzieci. Obserwacje i eksperymenty przyrodnicze. Projekty poznawania najbliższego środowiska. Stymulacja aktywności twórczej dzieci.

Metody dydaktyczne:

Metody pracy: praca z tekstem, dyskusja, metody problemowe, metoda projektów

Metody i kryteria oceniania:

Prezentacja własnych prac licencjackich - etapy przygotowania, wyniki badań, indywidualne osiągnięcia i trudności w realizacji projektu.

Metodologiczne aspekty badań pedagogicznych: gromadzenie i analiza literatury przedmiotu, zasady etyczne prowadzenia badań z udziałem dzieci, formułowanie celów i problemu, przygotowanie projektu badawczego, organizacji badań, gromadzenie i dokumentowanie materiału badawczego, krytyczna analizy materiału, interpretacja wyników badań i formułowania wniosków.

Edytorskie i techniczne zasady przygotowania rozprawy magisterskiej. Prezentacja własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, wybranych perspektyw teoretycznych i badawczych. Ocena poprawności przyjętych stanowisk, problemów badawczych, projektów i szans ich realizacji w okresie pandemii. Przekształcanie i rozwijanie przyjętych założeń badawczych.

Zaliczenie przedmiotu studiów:

Zaliczenie I semestru, przedstawienie konspektu zgromadzonej literatury przedmiotu i zdefiniować kluczowych pojęć.

Zaliczenie II semestru, przygotowanie części teoretycznej lub projektu badań i zgromadzenie wyników badań.

Uwagi:

seminarium - prof. dr hab. J. Bałachowicz - indywidualne

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 60 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury, analiza prac badawczych: 50 godz.

Przygotowanie konspektu zgromadzonej literatury/ przygotowanie projektu części teoretycznej: 30 godz.

Przygotowanie prezentacji projektu własnej pracy mgr. :20 godz.

Redakcja części teoretycznej: 50 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 6

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)